اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد:

کشف بیش از 5 تن مواد مخدر در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف بیش از پنج تن مواد مخدر در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

کشف بیش از 5 تن مواد مخدر در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری‌مقدم صبح امروز در آئین افتتاحیه یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد،‌ اظهار داشت: با توجه به اقدامت صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر از ابتدای سال جاری شاهد افزایش تعداد و میزان کشفیات مواد مخدر بوده‌ایم.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به کشف بیش از پنج تن مواد مخدر در استان در پنج ماه نخست سال، گفت: بر این اساس از این میزان مواد کشف شده در استان بیش از یک تن آن را مواد هروئینی به خود اختصاص داده است.
امیری‌مقدم با اشاره به تبلیغات سوء و باورهای غلط مردمی در ارتباط با اینکه مصرف شیشه اعتیاد نمی‌آورد، گفت: در میان مواد مخدر افرادی که به مصرف شیشه اعتیاد دارند بازگشت آنان به جامعه و ترک آنان بسیار اندک است.
وی ادامه داد: با توجه به این باور غلط که مصرف شیشه اعتیادآور نیست برخی از افراد به مصرف این ماده مخدر به دلایل و عناوینی نظیر لاغری و تناسب اندام بدون اعتیاد به مصرف این ماده روی می‌آورند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به ترکیبات شیشه اظهار داشت: در شیشه به خاطر ترکیبات شیمیایی که در ساخت آن بکار رفته است زمان و مدت اثر مواد مخدر بر روی فرد طولانی‌تر است که در درازمدت فرد احتیاج به مصرف بیشتر مواد مخدر و به‌ویژه هروئین روی می‌آورد.
امیری‌مقدم با اشاره به تولیدات غیرقانونی این ماده در اماکن زیرزمینی گفت: مصرف تولیدات این ماده به صورت غیرمجاز و مراکز زیر زمینی ساخته شده است با توجه به استفاده از مشتقات سرب در ترکیب ماده مخدر شیشه، با مصرف آن مسمومیت‌های حاد ناشی از سرب در فرد بروز می‌کند.
وی ابتلا به بیماری‌های تنفسی و قلبی، اعصاب و روان، اختلال در سیستم گردش خون، پوکی مغز، ترس، خودکشی، نداشتن تعادل جسمی، تحریک پذیری شدید، دروغگویی و توهم، بیکاری، سرقت، طلاق و جرم و جنایت از جمله تبعات مصرف این مواد مخدر عنوان کرد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر یکی از تهدیدات بزرگ دنیا در 15 سال آینده است، افزود: بر این اساس و در دهه آینده به تنهایی نمی‌توان در مقابله با این بلای خانمان‌سوز ایستادگی کرد.
وی همچنین به اقدامات ایران برای مقابله با توسعه مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و به اذعان کشورهای صاحب‌نظر، ایران در مقابله با مواد مخدر اعم از پیشگیری، درمان و کشفیات یکی از کشورهای موفق دنیا است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به روند رو به گسترش مصرف شیشه و کریستال در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ترکیبات شیشه که با اضافه شدن مرفین، تریاک و ترکیبات سمی دیگر همراه است، خطر مرگ و میر و آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی فراوانی را برای نسل جوان امروز به همراه دارد.
 وی توجه به پیشگیری از مصرف مواد مخدر و همچنین تغییر رویکرد درمان معتادان به جای زندان را دو موضوع مهم برای کاهش تقاضا در دراز مدت و همچنین کنترل و مقابله اصولی با مواد مخدر دانست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول