اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه بازگشایی مدارس؛

مدارس چهارمحال و بختیاری بازرسی بهداشتی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه بازگشایی مدارس تمام مدارس این استان از سوی بازرسان بهداشت محیط مورد بازدید قرار می‌گیرد.

مدارس چهارمحال و بختیاری بازرسی بهداشتی می‎شود
ناصر خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با بازرسی از مدارس این استان نواقص و معضلات بهداشتی مدارس پیگیری و رفع آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اجرای مستمر طرح آموزش بهداشت در مدارس این استان، گفت: در سال تحصیلی جدید موضوعات بهداشتی فردی از قبیل بهداشت دهان و دندان در مقطع راهنمایی و آموزش پیشگیری از بیماری‌های پرخطر در مقطع دبیرستان در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.
خسروی خاطرنشان کرد: همچنین در سال تحصیلی جدید موضوعات بهداشتی از قبیل بهداشت محیط و بهداشت بلوغ در مدارس این استان توسط کارشناسان و کاردانان مرکز بهداشت به دانش‌‎آموزان آموزش داده می‎‏شود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت آموزش بهداشت در مدارس تأکید کرد و گفت: انسان همیشه در جستجوى راه‌ها و روش‌هائى بوده که نه تنها به حیات خود ادامه دهد بلکه در مقابل بیماری، حوادث و سوانح نیز مقاومت کند.
وی خاطرنشان کرد: براى رسیدن به این هدف، علاوه بر کنجکاوی، از تجربیات دیگران و رهنمودهاى بزرگان مذهبی، ریش‌سفیدان، دستورات معلمین اخلاق و همچنین از فعالیت‌هاى سازمان‌یافته اجتماعى نیز استفاده کرده است.
خسروی نقش آموزش بهداشت را در ارتقای سلامتی بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: آموزش بهداشت در دستیابى به سلامت انسان‌ها از طریق اتخاذ سطوح پیشگیری، نقش بسیار ارزنده‌اى ایفا می‌کند.
وی با اشاره به کاربرد آموزش بهداشت در هر یک از سطوح پیشگیرى، گفت: آموزش بهداشت به جامعه در راستای ارتقای سلامت از راه‌هاى فردى و گروهى مثل بهبود وضعیت تغذیه، برازندگى جسمى، آسایش روانى، ایمن‌سازى در مقابل بیمارى‌هاى عفونى و سالم‌سازى محیط از مهم‌ترین این سطوح پیشگیری است.
خسروی تأکید کرد: آموزش بهداشت در سطح فردى و اجتماعى براى پیشبرد هر نوع برنامه بهداشت عمومى بسیار اساسى بوده و ما آن زمان مى‌توانیم ادعا کنیم سلامت هستیم که جسمى سالم توأم با روحى سالم در محیط و اجتماعى سالم داشته باشیم.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به‌طور یقین در تأمین و حفظ این شرایط، توجه کامل به مسائل آموزش بهداشت و اهتمام لازم در به‌کارگیرى آنها از ضروریات یک جامعه بهداشتى به‌ شمار مى‌رود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول