اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر خوسف:

6 میلیارد ریال صرف جداسازی آب خوسف شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر خوسف گفت: اعتباری معادل 6 میلیارد ریال برای اجرای پروژه جداسازی آب فضای سبز از آب شرب خوسف تصویب و هزینه شد.

6 میلیارد ریال صرف جداسازی آب خوسف شد
محمد آراسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه پروژه جداسازی آب فضای سبز از آب شرب خوسف توسط شهرداری در سال جاری اجرا شد، اظهار داشت: در کمیته فنی اعتباری معادل 6 میلیارد ریال برای اجرای پروژه تصویب و هزینه شد.
وی ادامه داد: خط انتقال آب از چاه تا مخزن ذخیره آب به طول 2.5 کیلومتر انجام و علاوه بر آن استخر ذخیره آب با ظرفیت 800 متر مکعب نیز احداث شده است که آب را از استخر به داخل شهر در مسیرهای بلوار امام خمینی(ره) و بلوار امام رضا(ع) به طول تقریبی 6 کیلومتر انتقال می‌دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر خوسف افزود: تاکنون 20 انشعاب آب در پارک‌ها قطع شده و باقیمانده انشعاب‌ها فقط برای تامین آب شرب پارک‌ها است.
آراسته با بیان اینکه نخستین مکاتبات جداسازی آب فضای سبز از آب شرب خوسف در سال 70 با فرمانداری و بخشداری انجام شده است، تاکید کرد: در آن زمان درخواست واگذاری چاه آب در مسیر رودخانه را داشتیم.
وی افزود: این طرح استفاده از آبیاری قطره‌ای در پارک‌ها و فضاهای سبز را افزایش می‌دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر خوسف گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر اینکه فضای سبز شهری از وضعیت مطلوبی برخوردار خواهد شد امکان توسعه فضای سبز در محدوده خدمات شهری نیز فراهم شده است و در هزینه‌های آبیاری نیز به طور تقریبی 50 درصد صرفه‌جویی می‌شود.
آراسته به طرح فاضلاب شهر خوسف اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در حد مطالعه باقی مانده و با توجه به گسترش جمعیت شهری و خدمات آن می‌طلبد مسئولان امر توجه ویژه داشته باشند.
وی تصریح کرد: از طرفی حفر چاه به دلیل سخره در منطقه دشوار است و از نظر بهداشتی نیز وضع موجود نگران‌کننده بوده و با وجود اقدامات شهرداری نگرانی شهروندان همچنان باقی است.
رئیس شورای اسلامی شهر خوسف خواستار اختصاص ردیف اعتباری برای فاضلاب شهر خوسف شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول