اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان شمالی:

نمایشگاه اکو سبب افزایش ارتباطات ملت‌های مسلمان میشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی گفت: برپایی نمایشگاه‌ بین‌المللی صنایع دستی کشورهای عضو اکو می‌تواند ارتباطات ملت‌های مسلمان را به هم نزدیک کند.

نمایشگاه اکو سبب افزایش ارتباطات ملت‌های مسلمان میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو، ابوالحسن وحیدی اظهار داشت: در سطح منطقه‌ای همه کشورهای عضو اکو دارای نقاط مشترک عمیق فرهنگی و دینی هستند و این فرصت تاکنون ایجاد نشده که مردم با این تاریخچه فرهنگی و مذهبی آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه دیپلماسی عمومی یکی از ابزارهای جهان امروز در جهت تحکیم پایه‌های نظام‌های سیاسی و اجتماعی است، افزود: در بستر  این نمایشگاه، ملت‌های مسلمان با همبستگی حاصل از این ارتباطات می‌توانند موجب همگرایی و همبستگی ملت‌ها برای مقابله با فرهنگ ضد اسلامی غربی و سلطه گری های نظام استکبار شوند.
وحیدی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو مقدمه‌ای برای حضور خراسان شمالی در عرصه‌های بین‌المللی است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی بر پایی این نمایشگاه را یک ابتکار عمل مدیریتی نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه فضای مناسبی برای حضور کشورهای همسایه به ویژه عضو اکو فراهم کرده است.
وی افزود: امیدوارم که این اقدام بزرگ فرهنگی مقدمه‌ای برای ورود و حضور استان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی شود.
وحیدی تصریح کرد: حضور استان‌های کشور با تولیدات صنایع دستی مختص به خود آن‌ها در این نمایشگاه این فرصت را فراهم کرده تا از نزدیک با فرهنگ‌ها و تاریخچه‌های یکدیگر آشنا شوند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی حضور پر شور استان‌های کشور در این نمایشگاه را نشان گر اهتمام ویژه و توانمندی آن‌ها برشمرد.
وی در ارتباط با حضور کشورهای عضو اکو در نمایشگاه افزود: شرکت کنندگان خارجی اقدام لازم را به لحاظ کمی و کیفی انجام ندادند چرا که فضای نمایشگاه ایجاب می‌کرد تا بیش از این کشورهای اکو از نمایشگاه استقبال کنند.
وحیدی با بیان اینکه تولیدات ارائه شده در غرفه‌های نمایشگاه چه داخلی و چه خارجی از وجه اشتراکات زیادی برخوردار است، اظهار داشت: این مهم، نشان دهنده دین، مذهب و فرهنگ مشترک بین کشورها است.
وی اضافه کرد: هنرهای دستی ارائه شده در غرفه‌های داخلی هم از جهت کیفیت و هم در کمیت برتری‌های خاصی دارد که نشان گر عمق علاقه ایرانیان به هنرهای دستی در مسیر تاریخ است.
نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان خراسان شمالی از 20 شهریور به مدت یک هفته در بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول