اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اهداف کمیته امداد و بهزیستی؛

موسسه خیریه حضرت زهرا بهشهر آغاز به‌ کار کرد

خبرگزاری فارس: موسسه خیریه ایتام حضرت فاطمةالزهرا (س) بهشهر آغاز به‌کار کرد.

موسسه خیریه حضرت زهرا بهشهر آغاز به‌ کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، جمعی از خیرین این شهرستان بر اساس سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام و به تاسی از سیره ائمه اطهار به ویژه زندگی پر از معرفت و سراسر عطوفت حضرت زهرا(س) با هدف احسان و نیکوکاری به یتیمان، شامگاه سه‌شنبه موسسه خیریه ایتام با نام مبارک حضرت فاطمه الزهرا(س) را در بهشهر تاسیس کردند.
عوامل این موسسه با هماهنگی با مراکز خیریه دیگر درصدد ایجاد فرصت‌هایی هستند که علاوه بر کمک‌های مقطعی و کوتاه‌مدت، شرایط کسب مهارت و اشتغال افراد زیر پوشش خود را فراهم آورند.
در زمینه رئیس هیئت امنای موسسه خیریه حضرت فاطمه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر با بیان اینکه سازمان بهزیستی و کمیته امداد با ضوابط و مقرراتی روبه‌رو هستند که برخی از مستضعفان شامل آن ضوابط نمی‌شوند، اظهار داشت: علت اصلی تاسیس چنین موسسه‌ای رفع گرفتاری‌های این قشر از جامعه است که به‌صورت تقریبا موردی دچار گرفتاری می‌شوند و شامل ضوابط نهادهای رسمی نیستند.
عبدالواحد بنی‌کاظمی تصریح کرد: بارها افراد درمانده و مستضعفی را دیدم که به هر دری می‌زدند تا مشکل خود را حل کنند، اما به آنها می گفتند؛ در ضابطه ما نیست، لازم دیدیم موسسه‌ای تشکیل شود تا دست مسئولان آن برای کمک به نیازمندان باز باشد و به حول و قوه الهی اوایل سال 90 این مهم به سرانجام رسید و باور داریم انسان با پرداختن به کارهایی مانند خدمت به ایتام از لذت سرشار و فوق‌العاده روحانی برخوردار می‌شود و فردی موفق‌تر است که در این راه خلوص و مداومت بیشتری داشته باشد.
وی افزود: اعضای خیریه انسان‌هایی توانمند، متدین، مورد اعتماد و اطمینان و دارای روحیه کار و تلاش هستند و هر کدامشان در بخش خاصی ایفای نقش می‌کنند.
بنی‌کاظمی که پدر سه شهید است در پایان سخنان خود، گفت: پاداش کار نیک را به‌صورت نقدی از خدا می‌گیریم بنابراین به برادران و خواهران شهرم توصیه دارم ایثار کنند و بدانند دل‌هایی را که پر از غم است شادمان می‌سازند و انسان‌هایی را نونوار می‌کنند که وجودشان پر از گرفتاری و نارسایی است و در اثر بیماری، بی‌توجهی و نداری‌ها سر غم به زانو گرفته‌اند.
در ادامه یکی از اعضای موسسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان داشت: موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) بهشهر شامل پنج عضو هیئت مدیره و دو بازرس است، اساسنامه‌ای هم در 28 ماده تشکیل شد و 9 اسفند 89 تحت شماره 156 به ثبت شرکت‌ها رسید.
حسین ملتی با بیان اینکه موسسه مذکور یک سازمان مردم نهاد رسمی است و این سوال پیش می‌آید که آیا مغایرتی با کار بهزیستی و کمیته امداد دارد یا خیر، گفت: ادارات بعضاً با قوانین و بخشنامه‌هایی روبه‌رو هستند که برای حلّ مشکلات خانواده منع قانونی دارند و این موسسه به همین منظور تاسیس شده، تداخل و مغایرتی با فعالیت‌های بهزیستی و کمیته امداد ندارد.
وی از تهیه و انتشار اطلاعیه‌های کلی در سطح شهرستان خبر داد و متذکر شد: بخش فرهنگی باید فعالیت بیشتری داشته باشد تا در شهرستان محرومی به این شکل نداشته باشیم.
ملتی همچنین سرمایه اولیه موسسه خیریه ایتام را 22 میلیون ریال اعلام و گفت: موسسه خیریه حضرت فاطمه الزهرا (س) در حال حاضر 25 عضو دارد و برای اعضای جدید کارت عضویت صادر می‌شود.
وی از ادارات، نهادها و سازمان‌ها خواست تا در صورت تمایل عضو موسسه شوند و درصد موفقیت آن را بالا ببرند ضمن اینکه دفتر فعلی موسسه در شورای اسلامی بهشهر است.
موسسه خیریه ایتام که مزین به نام مبارک حضرت فاطمه الزهرا(س) است دارای 11 کمیته از جمله مالی، فرهنگی، تحصیل، پزشکی، فنی و مهندسی و حقوقی است و هفته‌ای یکی دوبار جلسه برگزار می‌کند تا نیازمندان واقعی را شناسایی و در حدّ توان به آن ها یاری رساند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول