اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قزوین:

بدون استانداردسازی ورود به بازار جهانی ممکن نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: بر اساس نظر کارشناسان و صاحب نظران ایجاد ارتباط با تشکیلات تجارت جهانی و ورود به بازار کشورهای عضو (WTO) بدون استاندارد سازی ممکن نیست.

بدون استانداردسازی ورود به بازار جهانی ممکن نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمد حسین یزدان پناه در نشست با مدیرکل و کارشناسان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین بیان کرد: اقدامات و فعالیت‌های سازمان استاندارد به عنوان متولی قانونمندی و نظم پذیری با رویکرد علمی و تجربی باید بیش از پیش بر مبنای نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف کشور باشد.
وی ادامه داد: لازمه حرکت به سمت توسعه و قرار گرفتن در کنار سازمان‌های بین‌المللی، نهادینه کردن رفتارها و فرآیندهای اداری و سازمانی، اصلاح برخی ساختارها از جمله بسترسازی‌های قانونی و اقتصادی و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب است.
مدیرکل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: تحقق استاندارد به معنای واقعی در گرو باور مسئولان، مدیران و برنامه‌ریزان کشور است زیرا بدون وجود زیرساخت لازم و با صرف شعار نمی‌توان هزینه‌ها را کاهش و به بازارهای جهانی راه پیدا کرد.
وی تأکید کرد: بر اساس نظر کارشناسان و صاحب نظران ایجاد ارتباط با تشکیلات تجارت جهانی و ورود به بازار کشورهای عضو  (WTO) بدون استاندارد سازی ممکن نیست و با این شرایط باید پیش بینی کنیم که برای رسیدن به این هدف و هماهنگ شدن با جامعه بین‌المللی و تجارت جهانی چقدر فاصله داریم.
یزدان پناه استاندارد سازی را حرکت به سوی عقل‌گرایی، علم‌گرایی و تجربه‌گرایی دانست و تصریح کرد: استاندارد سازی بستر مناسبی در راستای ایجاد هماهنگی، نظم و صرفه‌جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی است که ارتباط تنگاتنگ و مستقیم با عضویت کشورها در سازمان تجارت جهانی دارد.
وی در خصوص ارتباط امر نظارت، کنترل و ارزیابی با میزان کیفیت کالا و خدمات افزود: نظارت‌های مستمر و دوره‌ای همراه با کنترل کیفیت توسط کارشناسان موجب افزایش سطح کیفی خدمات و کاهش هزینه‌ها می‌شود و سازمان استاندارد هم که بُعد نظارتی دارد باید هم راستا با سازمان بازرسی برای نهادینه کردن نظارت، قانونمندی، نظم و انضباط و به ویژه علمی کردن کارها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت و غیره قدم بردارد.
مدیرکل بازرسی استان قزوین خاطر نشان کرد: استاندارد سازی و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد زمانی عملیاتی خواهد شد که همراه با عزم و اراده ملی باشد در غیر این صورت با چالش‌های جدی در حوزه‌های مختلف مواجه خواهیم بود.
وی با اشاره به آموزه‌های دینی در خصوص رعایت نظم و مقررات در جامعه اظهار کرد: توصیه‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد که نمونه بارز آن حضور حضرت امیر (ع) در بازار مسلمین و نظارت و کنترل اوزان و ترازوها از سوی ایشان است که این مسئله بیانگر لزوم رعایت نظم و انضباط در مباحث و موضوعات کلی به شکل گسترده است.
یزدان پناه افزود: هر فردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر جایگاه که قرار گرفته باید احساس مسئولیت کند و همیشه در صدد این باشد که کارش را درست انجام دهد چرا که خدای متعال ریز و درشت اعمال و رفتار ما را نظارت و مورد حساب قرار خواهد داد.
وی با تأکید بر توجه، آشنایی و رعایت قوانین و مقررات از سوی مدیران و دستگاه‌ها اعلام کرد: اداره کل بازرسی استان قزوین حامی، صیانت کننده و در خدمت مدیران قانونمند و پرتلاش است.
در ادامه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی قزوین گفت: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در راستای اهداف و وظایف سازمانی، مأموریت‌های گسترده‌ای دارد که نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی و اطمینان از کیفیت کالا از جمله مهمترین آنهاست.
علیرضا حسن نایبی اضافه کرد: نظارت بر آزمایشگاه‌های همکار در راستای اجرای اصل 44 و نظارت در بخش اوزان، مقیاس‌ها و کنترل باسکول‌ها از دیگر اقدامات استاندارد و تحقیقات صنعتی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه ما در حوزه صادرات و واردات خدماتی را به متولیان امر ارائه می‌دهیم، یادآور شد: با توجه به تعطیلی گمرک غرب و شهریار، حجم واردات و فعالیت در استان افزایش یافته و همین مسئله به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم و مناسب، مشکلاتی را برای این اداره کل به دنبال داشته است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول