اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد:

پذیرش بالغ بر 1200 طلبه در مدارس سفیران هدایت

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: هزار و 250 نفر طلبه به عنوان ورودی جدید در مدارس سفیران هدایت سراسر کشور پذیرش شدند که در 48 حوزه سفیران هدایت مشغول به تحصیل می‌شوند.

پذیرش بالغ بر 1200 طلبه در مدارس سفیران هدایت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تبلیغ در خارج از کشور اظهار داشت: امروز وضعیت دنیا نسبت به گذشته تغییر کرده و اوضاع جهانی با ابتدای پیروزی انقلاب اختلافات فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه پس از گذشت سه دهه معادلات سیاسی جهان فوق‌العاده تغییر کرده است، گفت: ابتدای پیروزی انقلاب دو قدرت اساسی شوروی و آمریکا در معادلات سیاسی نقش داشتند و دیگر کشورها به تبعیت از آنها می‌پرداختند.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه ادامه داد: شوروی در دوران کنونی از وضعیت و هیمنه سابق محروم بوده و قدرت آمریکا به صورت فرسایشی رو به اضمحلال است.
وی خاطرنشان کرد: حضور آمریکا در عراق برای کنترل ایران و در افغانستان برای تکمیل حلقه اطراف ایران بود تا ضربه نهایی را به ایران وارد کند.
نبوی عنوان داشت: در گذشته کشورهای اروپایی به دلیل شریان‌های اقتصادی جهان که در اختیار آنها بود، بازیگرهای ردیف دوم معادلات سیاسی جهان بودند ولی امروز آنها به اندازه‌ای در زمینه امتیاز بالای اقتصادی دچار مشکل شدند که بحران اقتصادی آمریکا و کشورهای اروپایی بسیار عمیق‌تر از آن است که با وام گرفتن از بخش‌های مختلف بتوانند بحران را مدیریت کنند.
وی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی بیان داشت: از پیروزی انقلاب تا امروز آثار عمیق و ژرف فرهنگی در کشورهای دیگر برجای گذاشته شده و دیگر در تونس عنصر آمریکایی وجود خارجی ندارد و مصر که خائنانه‌ترین پیمان را با اسرائیل برقرار کرد و صف متحد عرب‌ها بر ضد اسرائیل را شکست، اکنون به عنوان عنصری در اختیار آمریکا نیست.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: در این شرایط حوزه‌های علمیه باید برای انتقال مفاهیم عمیق دینی که منجر به این حرکات در جهان شده به طور جدی وارد شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی بیان داشت: جذب طلاب حوزه‌های علمیه و آموزش آنها برای عرصه تبلیغ یکی از فعالیت‌های معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی است.
نبوی خاطرنشان کرد: رشته تخصصی تبلیغ در سطح چهار حوزه از 20 سال گذشته به دستور مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته تخصصی تبلیغ راه‌اندازی شد تا مبلغان در عرصه تبلیغ حضوری جدی و تاثیرگذار داشته باشند.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه یادآور شد: امسال 90 نفر در مقطع کارشناسی و نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته تبلیغ پذیرش شدند و میزان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد تبلیغ به دلیل پذیرش طلبه در این مقطع از طلاب حوزه علمیه و سفیران بی‌سابقه است.
وی با اشاره به ایجاد مدارسی برای آموزش تبلیغ با عنوان سفیران هدایت اذعان داشت: اکنون 47 حوزه سفیران هدایت دارای مجوز از شورای گسترش حوزه‌های علمیه بوده که در حال فعالیت هستند که به جذب مبلغ و طلبه از دیپلم و کمتر از این سطح پرداخته و آموزش‌های لازم برای عرصه تبلیغ را ارائه می‌کنند.
نبوی به تاسیس حوزه سفیران هدایت در مناطق محروم کشور گفت: پنج حوزه سفیران هدایت در سیستان و بلوچستان در مناطق زابل، زهک، ایرانشهر و زاهدان و پنج حوزه سفیران هدایت در جنوب کرمان در مناطق ریگان، بم، اسلامشهر، ماهان و رفسنجان مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به فاصله موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه تبلیغ اذعان داشت: این فاصله نیازمند 100 درصد افزایش ظرفیت‌های حوزه اعم مدارس علمیه و زیرساخت‌ها بر اساس برآوردهای صورت گرفته است تا بتوانیم به نیازهای داخل کشور را پاسخ دهیم.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به آمار ورودی‌های جدید در سفیران هدایت بیان داشت: هزار و 250 نفر طلبه به عنوان ورودی جدید در مدارس سفیران هدایت پذیرش شدند که در 48 حوزه سفیران هدایت در سراسر کشور مشغول به تحصیل می‌شوند.
وی به آغاز سال تحصیلی طلاب سفیران هدایت از 15 شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: افراد ورودی دوره آزمایشی در ماه رمضان در راستای شناسایی افراد مستعد شرکت کردند.
نبوی در پایان گفت: اکنون 4 هزار و 500 نفر طلبه در مدارس سفیران در مقطع کارشناسی علوم حوزوی مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول