اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:

تجهیزات دانش‌بنیان در اولویت حمایت‌های مادی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به دنبال تصویب آیین‌نامه حمایت از ساخت تجهیزات آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان، تجهیزات دانش‌بنیان تحریم شده در کشور در اولویت حمایت‌های مادی این دانشگاه قرار می‌گیرد.

تجهیزات دانش‌بنیان در اولویت حمایت‌های مادی است
رسول نصر اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با تصویب آیین نامه حمایت از ساخت تجهیزات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان، 10 طرح  وارد مرحله اجرا شد.
وی بیان داشت: این آئین‌نامه به منظور گسترش همکاری با شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران ( شاعا) و با هدف تشویق اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز در آموزش و پژوهش دانشگاهیان به تصویب هیئت‌رئیسه دانشگاه رسید.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در این آئین‌نامه تجهیزاتی که دارای فناوری و ارزش افزوده بالا، توجیه اقتصادی و قابلیت رقابت با تجهیزات موجود در بازار باشد،  مورد حمایت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود، تجهیزات دانش‌بنیانی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند و به طور معمول در داخل کشور تولید نمی­شود یا تولید آنها با مشکلاتی همراه است در اولویت دریافت حمایت‌های مادی دانشگاه صنعتی اصفهان قرار می‌گیرند.
نصر اصفهانی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع برای مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان در فراخوان مرحله نخست، 2 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت  از 10 طرح مصوب ساخت تجهیزات آموزشی و پژوهشی  اختصاص یافت که بر اساس قرارداد تنظیم شده با مجریان کار،  ساخت آنها آغاز شده و تا پایان سال 90  به پایان می‌رسد.
نصر اصفهانی به معیارهای پذیرش طرح‌های پیشنهادی اشاره کرد و اظهار داشت: وجود و یا عدم وجود نمونه مشابه داخلی و یا خارجی، میزان نوآوری و اختراع، قابلیت کاربرد بین رشته‌ای و نوع کاربری تجهیز از نظر آموزشی، پژوهشی و صنعتی در ارزیابی طرح‌ها موثر است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان توجه به زمان ساخت تجهیزات آموزشی و فناوری را یک ضرورت دانست و افزود: در صورتی که حجم نیاز جامعه به آن وسیله و برآورد هزینه‌های مالی به درستی لحاظ شده باشد، طرح  در اولویت بررسی و حمایت قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول