اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر کویت در ایران:

اظهارنظر مقاله نویس کویتی به مواضع کشورها ربط ندارد

خبرگزاری فارس: سفیر کویت در ایران با اشاره به چاپ مقاله‌ای در روزنامه الوطن کویت گفت: آزادی مطبوعات در کویت بسیار زیاد است و اظهار نظرهای شخصی مخالف نیز از سوی تعدادی از خبرنگاران یا نویسندگان بیان شود که ربطی به اظهارات و نظرات رسمی دو کشور ندارد.

اظهارنظر مقاله نویس کویتی به مواضع کشورها ربط ندارد
مجدی احمد ابراهیم الظفیری در حاشیه سفر همراه هیئت کویتی به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در  پاسخ به اینکه واکنش شما  نسبت به مقاله چاپ شده در روزنامه الوطن کویت، مبنی بر اینکه سفر نمایندگان رسانه‌های این کشور به ایران مورد نکوهش واقع شده چیست، اظهار داشت: آزادی مطبوعات در کویت بسیار زیاد است و مطالب درج شده در مطبوعات این کشور خارج از کنترل دولت است.
وی تصریح کرد: به دلیل وجود همین آزادی مطبوعات زیاد در کویت ممکن است برخی اظهار نظرهای شخصی مخالف نیز از سوی تعدادی از خبرنگاران یا نویسندگان بیان شود که ربطی به اظهارات و نظرات رسمی دو کشور ندارد.
سفیر کویت در ایران تاکید کرد: به جای پرداختن به این گونه مسائل حاشیه‌ای باید مواضع را به صورت رسمی و دولتی بیان کنیم و رسانه‌های گروهی دو کشور باید در تحکیم روابط میان دو کشور همسایه و دوست گام بردارند.
وی با تاکید بر اینکه ما هیچ گونه موضع خاص سیاسی نسبت به ایران نداریم، افزود: آماده‌ایم تا هرچه بیشتر سیمای ایران را به مردم کویت بشناسانیم و انگیزه‌های زیادی داریم که روابط ایران و کویت را مستحکم و قوی کنیم.
الظفیری با اشاره به اینکه تنها مشکل موجود میان دو کشور ایران و کویت، عدم ارتباط و ضعف در داد و ستد رسانه‌ای است، تصریح کرد: این برای نخستین بار است که چنین هیئتی با حضور بیش از 14 سردبیر جراید کویت به ایران سفر می‌کنند.
وی اضافه کرد: رسانه‌های گروهی که در ایران حضور پیدا کرده‌اند، دیدگاه و نقطه نظرات مثبتی درباره دیدار از ایران دارند و خواستار تداوم این داد و ستد رسانه‌ای هستند.
سفیر کویت در ایران در پاسخ به این سئوال که آیا برای حضور خبرنگاران ایرانی به منظور آشنایی با کشور کویت دعوت می‌کنید تا به کشور شما سفر کنند، یادآور شد: سال گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به همراه هیئت رسانه‌ای از کویت دیدار کردند که این سفر بازتاب بسیار مثبتی به همراه داشت.
به گزارش فارس، هیئتی متشکل از خبرنگاران روزنامه‌های الانباء، کویت تایمز، خبرگزاری کونا کویت، روزنامه الرای، روزنامه الوطن، روزنامه النهار و دست اندرکاران رسانه‌های صوتی و تصویری کویت برای دیدن آثار تاریخی اصفهان به این شهر سفر کرده‌اند.
این هیئت بالاترین سطح یک هیئت مطبوعاتی کویتی است که بعد از انقلاب اسلامی از ایران دیدن می‌کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول