اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی خبر داد:

آمادگی راهداران در جاده‌های خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی از آمادگی راهداران در سراسر استان برای خدمت‌دهی به مسافران در دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد.

آمادگی راهداران در جاده‌های خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی، حسن احمدی‌نوری در نشست با مدیران راه و ترابری شهرستان‌های استان با اشاره به فزونی حجم تردد در جاده‌های استان در روزهای پایانی شهریور، افزایش گشت‌های جاده ای را خواستار شد و اظهار داشت: متاسفانه با زیاد شدن حجم تردد جاده‌ای در روزهای پایانی تابستان، افزایش تصادفات در محورها را نیز شاهد هستیم که کنترل ویژه جاده‌ها در این مدت تا حد زیادی می‌تواند به رفع این مسئله کمک کند.
وی افزود: با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان و نیز نزدیکی به پایان تعطیلات تابستان 90 که سبب بالا رفتن حجم ترافیک در محورهای منتهی به شمال و شرق کشور می‌شود تمهیدات خاصی در راستای خدمت‌رسانی و ایجاد رفاه و ایمنی مسافران در محورهای استان پیش‌بینی شده است.
وی در ادامه، آمادگی و تجهیز 15 راهدارخانه فعال در سراسر استان و استقرار اکیپ‌های راهداری در آنها، گشت‌های ویژه راهداری در محورهای ترانزیتی استان، نصب تابلوهای تعیین مسیر (اطلاعاتی) در راه‌های حوزه استحفاظی، روشنایی‌های لکه‌ای، ایجاد خط‌کشی و شیارهای لرزاننده، نصب چراغ‌های چشمک‌زن خورشیدی در نقاط پرحادثه و آشکارسازی نقاط مذکور با نصب علایم فسفری، چشم‌گربه‌ای و هشداردهنده و... را از جمله اقدامات اداره‌کل راه‌وترابری استان دانست.
احمدی نوری با اعلام این مطلب که خراسان رضوی برای مسافران تابستانی دارای ویژگی‌های زیادی برای حضور است، به افزایش تردد در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: همانگونه که پلیس تمام مدت در جاده‌ها حضور دارد، نیروهای راهداری نیز باید به طور 24 ساعته در محورهای استان حضور داشته باشند.
وی با تاکید بر حضور دائمی راهداران در جاده‌ها یادآور شد این امر تاثیر زیادی بر کاهش تصادفات ناشی از خواب آلودگی دارد.
احمدی نوری با تاکید بر مهار تصادفات در روزهای پایانی تابستان خواستار کنترل شدید وضعیت جاده‌ها توسط مرکز مدیریت راه‌ها شد و گفت: سه اداره‌ای که با بیشترین نظارت بر جاده ها بالاترین آمار کاهش تصادفات را داشته باشند تمام اعضای آن ادارات مورد تشویق قرار می‌‌گیرند.
وی از رانندگان درخواست کرد قبل از عازم شدن به سفر، برای اطلاع از وضعیت محورها با سامانه‌ اطلاع‌رسانی راه‌های استان به شماره 141 تماس گرفته و کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول