اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

فرآوری گیاهان دارویی در خراسان شمالی اولویت دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: فرآوری گیاهان دارویی در این استان از اولویت‌های سرمایه‌گذاری است.

فرآوری گیاهان دارویی در خراسان شمالی اولویت دارد
محمدرضا حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: خراسان شمالی با برخورداری از ظرفیت‌های بالا در تولید گیاهان دارویی این استعداد را داشته تا واحدهای فرآوری گیاهان دارویی در استان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی برای اجرای طرح‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را مورد حمایت قرار می‌دهد، افزود: بسیاری از گیاهان دارویی این استان خواص درمانی داشته و قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارد.
حسین‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه 83 هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی در سطح این استان فعالیت می‌کنند، گفت: بر همین اساس 41 درصد از اشتغال خراسان شمالی مربوط به بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه متوسط بارندگی در خراسان شمالی 92 میلی‌متر است، تصریح کرد: 2 هزار و 160 میلیون متر مکعب آب کشاورزی در این استان مصوب شده است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین اراضی کشت آبی در خراسان شمالی را 117 هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از 690 هزار تن محصول از این اراضی برداشت می‌شود.
وی همچنین وسعت اراضی دیم خراسان شمالی را 180 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در این اراضی عمدتاً گندم و جو کشت می‌شود.
حسین‌زاده همچنین با اشاره به قابلیت‌های خراسان شمالی در بخش تولید میوه اظهار داشت: این استان از قطب‌های تولید میوه در کشور به شمار می‌رود و صرفاً در میوه انگور سالانه 157 هزار تن تولید داشته که 130 هزار تن به سایر استان‌ها انتقال می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه اراضی مجتمع گلخانه‌ای جهاد کشاورزی خراسان شمالی واقع در حوالی پیش‌قلعه 70 درصد آماده است، افزود: 40 هکتار از اراضی این گلخانه هم‌اکنون آماده واگذاری برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای است.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: برای آماده سازی و اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در این منطقه تاکنون 22 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی همچنین تعداد دام‌های سبک و سنگین در خراسان شمالی را 6/3 میلیون عنوان کرد و گفت: البته این قابلیت وجود دارد تا تعداد دام‌ها به دو برابر تعداد موجود افزایش یابد.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: 60 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در سطح این استان فعالیت می‌کنند.
حسین‌زاده ایجاد شهرک گوشت، مجتمع تولید ماهیان گرمابی، ایجاد مجموعه سوارکاری، ایجاد واحدهای اصلاح نژاد اسب ترکمن، واحدهای تبدیلی و تکمیلی و ... در خراسان شمالی را از زمینه‌های سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی استان از سرمایه گذاران در این بخش‌ها حمایت لازم را خواهد داشت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول