اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان تاکستان خبر داد:

واگذاری زمین به 80 سرمایه‌گذار در خرمدشت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تاکستان گفت: هم اکنون 75 تا 80 سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی خرمدشت زمین تحول گرفته و 50 سرمایه‌گذار کار خود را آغاز کرده‌اند.

واگذاری زمین به 80 سرمایه‌گذار در خرمدشت
علی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در بحث صنعت، شهرستان تاکستان نقش مهمی را در استان ایفا می‌کند، به طوری که یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور در تاکستان طراحی شده است.
وی ادامه داد: شهرک صنعتی خرمدشت که از شهرک‌های صنعتی بزرگ است، فاز نخست آن با 120 میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده و اکنون بیش از 75 تا 80 سرمایه‌گذار زمین در این شهرک صنعتی تحویل گرفته است.
فرماندار شهرستان تاکستان اضافه کرد: در حال حاضر 50 سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی خرمدشت کار خود را آغاز کرده‌اند؛ اکثریت واحدهای صنعتی ما در تاکستان طرح توسعه داشته و ایجاد اشتغال کردند و موضوع صادرات محصول خود را نیز دارند و تولید نیز در این واحدها افزایش داشته است.  
 
* تاکستان قطب فولاد استان است
وی با اشاره به تأثیر فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان تاکستان عنوان کرد: واحدهای صنعتی موجود در این شهرستان و توسعه در این واحدها نویدی برای توسعه شهرستان تاکستان دارد.
صادقی با اشاره به تولید فولاد در تاکستان اعلام کرد: شهرستان تاکستان در حال مبدل شدن به قطب فولاد استان است و هشتمین کارخانه فولاد در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 100 درصد در ایجاد اشتغال در شهرستان تاکستان بر اساس آمار تأمین اجتماعی، رشد بیمه شده داریم و در دولت نهم و دهم این 100 درصد رشد بیمه شده صورت گرفته است.
 
* 5 هزار کارگر فصلی در تاکستان
فرماندار شهرستان تاکستان تصریح کرد: در اوایل سال 85 تعداد بیمه شده‌های شهرستان کمتر از 12 هزار نفر بود ولی امروز بیش از 24 هزار نفر فقط بیمه شده رسمی تأمین اجتماعی داریم در حالی که بسیاری از عوامل کاری نیز روزمزد هستند به طوری که این شهرستان بیش از 5 هزار نفر کارگر فصلی دارد که از استان‌های مجاور آمده و در باغات کار می‌کنند و هیچ یک نیز بیمه نیستند.
وی افزود: با توسعه باغات و حمایت دولت به لحاظ تسهیلات پرداختی، ایجاد اشتغال در باغات صورت گرفته ولی این اشتغال احصا نمی‌شود.
صادقی تأکید کرد: با توجه به  حمایت‌های روزافزون دولت امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه شهرستان تاکستان و ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم این شهرستان باشیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول