اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بانک توسعه اسلامی خبر داد:

سهم 28 درصدی ایران در بانک توسعه اسلامی

خبرگزاری فارس: نماینده بانک توسعه اسلامی (IDB) گفت: ایران 28 درصد سهام بانک توسعه اسلامی را داراست و یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ در این بخش محسوب می‌شود.

سهم 28 درصدی ایران در بانک توسعه اسلامی
علی فلاحی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت بانک مذکور اظهار داشت: بانک توسعه اسلامی موسسه مالی چند جانبه است که طبق شریعت اسلامی در تاریخ 20 اکتبر 1975 میلادی توسط 22 کشور اسلامی تاسیس شد.
وی افزود: هر کشور اسلامی که عضو سازمان کنفرانس اسلامی است می‌تواند به عضویت این بانک درآید و در حال حاضر 56 کشور عضو  IDB هستند و این بانک چهار قاره از پنج قاره را در بر می‌گیرد.
نماینده بانک توسعه اسلامی (IDB) ادامه داد: فعالیت اصلی برای حمایت و تامین مالی پروژه‌های زیرساختی، تحقیق در تمام موضوعات شامل موسسه تحقیقات آموزش اسلامی و توسعه همکاری کشورهای اسلامی است.
به گفته وی، این بانک در برگزاری سمینار و کنفرانس‌ها از نظر علمی و مالی کمک می‌کند.
فلاحی بیانداشت: IDB بانک بزرگ و توسعه‌ای است که چشم‌انداز بزرگی را برای کاهش فقر، ترویج سلامتی، جهانی‌سازی آموزش و پرورش، تامین نظام اسلامی و صنایع مالی در دست دارد.
وی اولویت جدید و مهم این بانک را توسعه و گسترش اسلام، بهبود وجه مسلمانان و توسعه زیرساختی بین کشورهای عضو ذکر کرد.
نماینده بانک توسعه اسلامی ابراز داشت: برای ادامه وضعیت تامین غذا این بانک در سال 2008 با یک میلیارد و 900 میلیون دلار در دوره پنج ‌ساله در زمینه مواد غذایی به کشورهای عضو کمک کرده و پروژه‌هایی در این زمینه را در کشورهای عضو شناسایی می‌کنند.
نماینده بانک توسعه اسلامی (IDB) گفت: بانک توسعه اسلامی از طریق مشارکت در کشورهای عضو از آنها حمایت می‌کند و موسسه تحقیقاتی را در زمینه کشاورزی یاری می‌دهند و این کمک‌ها به صورت بلاعوض، کوتاه، میان و بلندمدت است.
وی با اشاره به همکاری ایران با بانک توسعه اسلامی خاطرنشان کرد: ایران در 12 مارس سال 1989 به IDB پیوست و یکی از هشت عضوی است که ظرفیت یک میلیارد و 500 میلیون دلاری دارد و 28 درصد سهام در اختیار اوست.
فلاحی ایران را سومین کشور صاحب سرمایه در بین 65 کشور دانست و گفت: ایران سرمایه‌گذار بزرگی است و در دیگر نهادها جزو پنج کشور اصلی محسوب می‌شود.
این مسئول یادآور شد: براساس تقاضای ایران در سال 2011، ایران 10 پروژه کشاورزی از جمله سد و آبیاری را در دست اجرا دارد و کل کمک به آن 11.6 درصد بوده که زیاد نیست، ولی این بانک در زمینه سیلوسازی نیز با ایران همکاری داشته است.
وی همکاری آینده بانک توسعه اسلامی را در زمینه بحران اقتصادی جهان در انرژی و زیرساخت‌ها، تسهیل تجارت بین همسایه‌ها، ایجاد ظرفیت در علم و تحقیق و... ذکر کرد.
معاون دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) نیز در حاشیه این سفر به خبرنگار فارس عنوان کرد: منطقه اکو مرکز اقتصادی مهم در منطقه بوده و از نظر خاک و شرایط اقلیمی از نظر کشاورزی بسیار عالی است.
فاتح اونلو افزود: منطقه مذکور پس از بحران غذا مواد غذایی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و غذا به عنوان یکی از نعمات خداوند است و ما وظیفه داریم که برای ملت خود غذا را فراهم کنیم.
وی برنج را یکی از محصولات مهم دانست و ادامه داد: باید با استفاده از کشاورزی ارگانیک و بهره‌گیری از ظرفیتی که در بازاریابی و تجارت است باید استفاده کنیم.
معاون دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی(ECO) متذکر شد: با ترویج این نوع کشاورزی می‌توانیم نمونه خوبی از کشاورزی را ایجاد و با مدیریت و کنترل آفات به صورت طبیعی محیط زیست را حفظ کنیم.
اونلو با اشاره به اینکه کیفیت مانند کمیت مهم است، اذعان داشت: مصرف‌کننده‌های زیادی به دنبال کیفیت‌ هستند و به عنوان دبیرخانه اکو از ایجاد کانال‌های همکاری و هر برنامه نوآوری برنج و ایجاد مرکز تحقیقات حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول