اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

المپیاد ورزشی دانشجویان دختر/

معرفتی: حق بانوان در ورزش ادا نشده است‌

خبرگزاری فارس: مدیر تربیت‌بدنی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در ورزش، آن طور که شایسته است حق بانوان را ادا نکرده‌ایم.

معرفتی: حق بانوان در ورزش ادا نشده است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستادخبری پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر ‌دانشگاه‌های پیام‌نور کشور اکبر معرفتی درباره اهمیت ورزش بانوان اظهار داشت: دختران و مادران به دلیل داشتن مسئولیت تربیت فرزندان این کشور نیاز به حمایت برای افزایش سطح نیروی جسمانی و همچنین کاهش فشارهای روحی و روانی دارند. اگر خانمها به ورزش بپردازند، مطمئنا نسل آینده نسلی قوی تر، شاداب‌تر و سالم‌تر است.
وی افزود: در قبال این نسل سالم تعداد بیمارها، میزان مصرف داروها و مشکلات اجتماعی کمتر می‌شود و این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه محیطی امن، سالم و شاداب برای بانوان جهت پرداختن به ورزش آماده سازیم.
معرفتی در خصوص حجاب بانوان ورزشکار در میادین ورزشی اظهار داشت: با گسترش بازی‌های کشورهای اسلامی شاهد حضور بیشتر بانوان ورزشکار در عرصه‌های بین‌المللی خواهیم بود. در کشور نیز محیط‌های ورزشی برای ورزش همگانی باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌های مذهبی نیز به آن اطمینان و احساس امنیت کرده و در آنها به ورزش بپردازند.
وی ورزش‌های آموزشگاهی و دانشجویی را زیربنای ورزش قهرمانی دانست و ابراز کرد: بدون ورزش آموزشگاهی و دانشجویی پیشرفت در زمینه قهرمانی غیرممکن است. برای پرورش نخبگان ورزشی باید ورزش از مقاطع مهدکودک، مدارس و به دنبال آن دانشگاه شروع شود.
معرفتی با بیان اینکه گسترش ورزش نیاز به تبلیغات دارد، گفت: برای همگانی شدن ورزش باید با تبلیغ آن را به خانه‌ها برد و به همه نشان داده شود که محیط‌های ورزشی با نشاط و شادی آفرین است و جاذبه‌ها و اثرات فعالیت‌های ورزشی به آنها معرفی کرد و این وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات ورزشی است.
وی همچنین تاکید کرد: با برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی بانوان در راستای پیشرفت و توسعه ورزش کشور شاهد اتفاقات خوبی در ورزش بانوان خواهیم بود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول