اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

طرح ویژه پلیس ضربت بزرگراه در اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح ویژه پلیس ضربت بزرگراه به منظور برخورد با موتورسوارن متخلف در بزرگراه‌های شهر اصفهان خبر داد.

طرح ویژه پلیس ضربت بزرگراه در اصفهان اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن کرمی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به ابعاد مختلف نظم و امنیت در استان و ارائه آمار پنج ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در آخرین صحبت‌های خود در جلسه شورای از تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان خواسته شده در زمینه برقراری نظم و امنیت و کاهش ترافیک همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.
وی ادامه داد: پنج تا 6 هزار خودرو ادارات در شهر تردد می‌کنند خواستار کاهش تردد ماشین‌های اداری و ارائه خدمات حمل و نقل به صورت دسته جمعی در راستای کاهش آلودگی هوا و نیز ترافیک شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی در مواردی همانند مواد‌مخدر آموزش مجازی در جلسه شورای عالی مطرح و در دستور کار قرارگرفته است.
وی با بیان اینکه از بسیاری از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده نمی‌شود، ادامه داد: بسیاری از کارها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز نظم و امنیت بر طرف می‌شود.
کرمی در ادامه صحبت‌های خود به آمار جرائم پنج ماه اخیر در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در جرائم کلی و نیز انواع سرقت‌ها در پنج ماه اخیر در مقایسه با چهار ماه گذشته جرائم 27درصد بوده که تا پایان مرداد ماه 23درصد گزارش و چهار درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در پنج جرم خشن در چهار ماه اخیر هشت درصد رشد داشته که در مقایسه با ماه‌های گذشته دو درصد کاهش جرائم خشن رخ داده است.

*360هزار عملیات پلیسی در پنج ماهه اخیر صورت گرفته است
فرمانده انتظامی استان اصفهان به گزارش تماس‌های مردمی به پلیس 110 اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: از 900هزار تماس در پنج ماهه گذشته 360هزار عملیات پلیسی در اصفهان رخ داده است.
وی با بیان اینکه در مقایسه پنج ماه ابتدای سال با پنج ماه اخیر سال گذشته 9درصد افزایش عملیات صورت گرفته است، افزود: در پنج ماه آخر سال گذشته 329هزار و 913 مورد عملیات انجام گرفته است.
کرمی همچنین به سامانه 197 و ارائه گزارشات انتقاد، پیشنهاد، شکایات و تشویق مردمی پرداخت و گفت: در پنج ماه اخیر 32درصد انتقاد از پلیس، 275درصد پیشنهادات افزایش داشته است.
 وی با بیان اینکه بیشتر شکایات از حوزه راهور و راهنمایی و رانندگی و تا خیر پلیس در صحنه‌ بوده است، ادامه داد: 77درصد کاهش شکایات از پلیس و 32درصد تقدیر از پلیس گزارش شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش 10درصدی تصادفات جاده‌ای در پنج ماهه اخیر خبر داد و اظهار داشت: 426نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری کشته شده‌اند که نسبت به دوره قبل خود 10درصد کاهش بافته است.

*رشد 35درصدی کشفیات سرقت در اصفهان
وی در ادامه صحبت‌های خود به رشد کشفیات سرقت پرداخت و افزود: کشفیات 13 گانه سرقت در استان اصفهان رشد 35درصدی داشته است.
کرمی مهم‌ترین جرائم و سرقت‌ها را در زمینه جعل، مفاسد اجتماعی سرقت و جرائم مالی برشمرد و گفت: این جرائم از رشد چهار درصدی در چهار ماهه گذشته برخوردار بوده است.

* پلیس ضربت ویژه موتور سوران در بزرگراه‌ها با موتور هزار مستقر می‌شوند
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به مشکلات بزرگراه‌ها و افزایش تردد موتورسیکلت‌ها پرداخت و افزود: به زودی گروه ضربت بزرگراه‌ها در محور‌های پرتردد در بزرگراه‌ها مستقر می‌شوند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این گروه آموزش‌های لازم را دیده‌اند، بیان داشت: این افراد در اجرای طرح اولیه با چهار موتور هزار در مدخل‌های بزرگراه مستقر می‌شوند که در صورت مشاهده هر گونه خلاف از سوی موتور سوران کارت سوخت موتورسواران را ابطال و با توقیف می‌کنند.
وی در ادامه از استقرار سه ایستگاه عفاف و حجاب در سه نقطه اصفهان خبر داد و گفت:در مقابل مجتمع پارک، هتل پل و چهار راه نظر مرکز ثابت حجاب و عفاف ایجاد می‌شود.

*افزایش 30درصدی کلاه ایمنی در چهارباغ
کرمی به اجرای طرح موفق خیابان نمونه چهار باغ اشاره کرد و بیان داشت: اجرای طرح خیابان نمونه در کل استان با انتخاب یک خیابان پر تردد در استان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه این طرح افزایش 30درصدی استفاده از کلاه ایمنی را به همراه داشت است گفت: اجرای طرح خیابان نمونه خیابان به خیابان اجرا می‌شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از خالی شدن خیابان چهارباغ از پارک موتورسیکلت‌ها افزود: محل عبور عابر ین پیاده و دوچرخه وسط خیابان چهارباغ اکنون آزاد و محل پارک موتورسیکلت‌ها به پارکینگ‌های موجود انتقال یافته است.

*ماهواره همچنان در دستور کار پلیس است
وی در ادامه به جمع آوری ماهواره در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: شناسایی قاچاقچیان در امر ماهواره همچنان در دستور کار جدی پلیس قرار گرفته است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول