اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از دستگاه MOT؛

650 هزار بشکه نفت در شرکت کارون استحصال شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از استحصال 650 هزار بشکه نفت با استفاده از دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) در این شرکت خبر داد.

650 هزار بشکه نفت در شرکت کارون استحصال شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده اظهار داشت: این میزان نفت از زمان راه‌اندازی این دستگاه در سال 1378 تاکنون با استقرار بر روی چاه‌های تعمیری و ترمیمی جمع‌آوری و فرآورش شده است.
وی افزود: در مدت یاد شده 381 عملیات بر روی 315 حلقه چاه در حال تعمیر صورت گرفت که علاوه بر حفظ ثروت ملی از آثار سوء آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سوختن نفت خام در گودال‌ها در اطراف کلانشهر اهواز جلوگیری به عمل آمد.
دهانزاده توضیح داد: این شرکت هم اکنون دو دستگاه سیار فرآورش نفت (MOT) در اختیار دارد که نخستین دستگاه برای اولین بار 12 سال پیش با کمک متخصصان و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در یک شرکت خصوصی داخلی ساخته شد.
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت: به کارگیری این دستگاه علاوه بر جنبه‌های اقتصادی و زیست محیطی، از نظر شتاب بخشی در اجرای پروژه‌های تعمیر و ترمیم چاه‌های نفت اهمیت بسزایی دارد چرا که تا پیش از استفاده از دستگاه‌های فرآورش سیار نفت هنگام تعمیر چاه‌ها به اجبار بخشی از نفت تولیدی چاه در گودال‌های سوخت سوزانده می‌شد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تولید روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام بزرگترین شرکت بهره‌برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است. این شرکت راهبری تولید نفت و گاز از میدان‌های اهواز، منصوری، آب تیمور، رامین و آزادگان را بر عهده دارد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول