اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

اکثر بیمارستان‌های تهران با وقوع یک زلزله فرو میریزد

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت با اشاره به قدمت 100 ساله برخی بیمارستان‌ها در تهران گفت: با وجود چنین بیمارستان‌هایی در تهران باید برای این استان یک فکر اساسی کرد چرا که اگر خدای ناکرده بلایی و زلزله‌ای در تهران بیاید، اکثر بیمارستان‌ها فرو می‌ریزد.

اکثر بیمارستان‌های تهران با وقوع یک زلزله فرو میریزد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ‌مرضیه وحید‌دستجردی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون در روستای چهل‌قز منطقه قیامدشت شهرستان ری از راه‌اندازی 30 بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ‌بیمارستان صحرایی با مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده است که این بیمارستان‌ها خدمات خوبی را به مناطق مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم ارائه می‌کنند.

*علت تاسیس بیمارستان‌های صحرایی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمارستان‌های صحرایی در شرایط اضطراری و غیراضطراری در زمینه خدمات پزشکی برای جامعه مفید است، افزود: در حال حاضر در تهران همانند سایر مناطق دیگر کشور معضل ارائه خدمات درمانی وجود دارد و تعداد تخت‌های بیمارستانی در تهران نسبت به سایر مناطق دیگر کشور کمتر، فرسوده‌تر و قدیمی‌تر است و بیشتر بیمارستان‌ها قدیمی و اکثر آنها بعد از انقلاب بازسازی شده‌اند و تعداد بیمارستان‌هایی که ساخته شده‌اند نیز کم است و در این شرایط بیمارستان‌های صحرایی برای توزیع و توسعه خدمات درمانی مفید است.

*بیمارستان شهید اکبری تهران با قدمت 100 ساله
وی در ادامه قدمت بیمارستان شهید اکبری تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمارستان شهید اکبری تهران با قدمت 100 ساله به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌ها است و با وجود چنین بیمارستان‌هایی در تهران باید برای این استان یک فکر اساسی کرد چرا که اگر خدای ناکرده بلایی و زلزله‌ای در تهران بیاید، اکثر بیمارستان‌ها فرو می‌ریزد.
دستجردی با بیان این معضلات احداث بیمارستان‌های صحرایی را بهترین روش برای امداد‌رسانی به مردم دانست و عنوان کرد: ‌افزایش جمعیت شهری و کاهش جمعیت روستایی را یکی دیگر از معضلات و مشکلات تهران است و باید گفت متاسفانه جمعیت شهری در حاشیه شهرها افزایش یافته و امکانات بهداشتی نیز کاهش یافته و در بعضی مواقع در این مناطق وجود ندارد به همین دلیل راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی بهترین روش برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.

*غیرمقاوم بودن بعضی از بیمارستان‌ها
وی در ادامه با اشاره به غیرمقاوم بودن بعضی از بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای جبران این نقص برپایی بیمارستان صحرایی است که در مواقع اضطراری و غیر‌اضطراری می‌تواند به کمک ما بیاید به عنوان مثال این 30 بیمارستان صحرایی که توسط بسیج پزشکی راه‌اندازی شده می‌تواند جایگزین خوبی باشد.
دستجردی در ادامه راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی را تجربه ارزنده گروه پزشکی در دوران دفاع مقدس و خدمت ارزشمند علوم پزشکی در راستای توزیع و توسعه ارایه خدمات درمانی مناسب به مناطق محروم دانست و گفت: اگر روحیه ایثار را با روحیه پزشکی ممزوج کنیم همان طور که در دوران دفاع مقدس، این روحیه به وفور دیده می‌شد می‌توانیم تأثیر بسزایی در درمان مردم داشته باشیم.

*ارائه خدمات پزشکی در حاشیه شهرها
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: افرادی که آن حماسه‌ها را در جبهه آفریدند مانند شهید رهنمون که بیمارستان صحرایی را در جبهه برپا کرد و در حال حاضر نیز می توانیم با نیروهای جوان بار دیگر حماسه بیافرینیم.
وی در ادامه با بیان اینکه برای خدمت‌رسانی به مردم به خصوص در حاشیه شهرها و کلانشهرها به روحیه بسیجی نیاز داریم، تاکید کرد: هر چه در راستای ارتقا دانش بکوشیم باید عصاره همه این علم و دانش در خدمت مردم متجلی شود و مردم از ما راضی باشند و وقتی درد مردم رفع می‌شود که خدمات خوب بوده و در دسترس آنها باشد و در این صورت است که دعای خیر آنها بدرقه راه ما می‌شود.

*ارائه خدمات ویژه در بیمارستان‌های صحرایی
دستجردی در ادامه به ویژگی‌ها و امکانات بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون اشاره کرد و افزود: روزانه بیش از 30 متخصص در هشت تیم پزشکی برای معاینه و درمان به مردم محروم منطقه اعزام می‌شوند و  بیمارستان صحرایی نسبتا کاملی از یک واحد کامل بیمارستانی است که مراحل درمانی از پذیرش تا ترخیص را مانند یک بیمارستان به مردم ارایه می دهد و در این بیمارستان خدمات بهداشتی درمانی، مامو گرافی، سونوگرافی، آزمایشگاه و تخصصی اطفال ارایه می‌شود.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی، علوم پزشکی تهران و با مجوز بیمارستان سینا در منطقه قیامدشت خدمات پزشکی درمانی ارایه می‌دهد.
وی در ادامه به تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: در 20 سال گذشته بالغ بر 16 هزار تخت بیمارستانی جدید به سیستم درمانی کشور اضافه شده و تا پایان سال 4 هزار تخت جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

*ساخت 66 هزار تخت بیمارستانی در کشور
دستجردی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 66 هزار تخت بیمارستانی دیگر هم در حال ساخت داریم و در پایان 8 سال عمر دولت نهم و دهم 85 هزار تخت بیمارستانی خواهیم داشت که برابر کل سال‌های قبل از این دولت است و همچنین مرکز ترومای بیمارستان سینا با 400 تخت بعد از 20 سال بهره‌برداری می‌شود.
این گزارش حاکی است، بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین همدانی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)، استاندار تهران و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستان ری برگزار شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول