اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت دو ماه از نصب دستگاه حفار تونل؛

حفاری مکانیزه خط 2 قطار شهری مشهد عملیاتی نشده است

خبرگزاری فارس: سخنگوی قطار شهری مشهد گفت: به دلیل قرار نگرفتن دستگاه حفار روی ریل هنوز عملیات حفاری مکانیزه خط دو قطار شهری مشهد به صورت کامل اجرایی نشده است.

حفاری مکانیزه خط 2 قطار شهری مشهد عملیاتی نشده است
جواد حمیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در روند پیشرفت حفاری تونل خط دو قطار شهری مشهد پس از گذشت حدود دو ماه از نصب دستگاه حفار (TBM) اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه حفار خریداری شده هنوز در ریل تونل قرارنگرفته که امر روند اجرای این طرح با توجه به ویژگی این دستگاه با کندی مواجه کرده است.
سخنگوی قطارشهری مشهد در ارتباط با میزان حفاری این دستگاه از زمان نصب تاکنون گفت: در حال حاضر دستگاه حفار در طول روز در حدود یک متر حفاری تونل خط دو قطار شهری مشهد را انجام داده است.
حمیدزاده ادامه داد: قرارگیری دستگاه حفار بر روی ریل تونل خط دو قطار شهری مشهد مستلزم پیش روی دستگاه حفاربه میزان 100متر در امتداد تونل خط دو قطار شهری مشهد اس که براین اساس تاکنون در حدود80 متر  پیشروری داشته است.
سخنگوی قطار شهری مشهد در ارتباط با زمان نهایی قرار گیری دستگاه حفار برروی ریل تونل خط دو قطار شهری مشهد اظهار داشت: باتوجه به این که پیشروی20 متری دستگاه حفاری سبب می‌شود دستگاه برروی ریل تونل قرار گیرد.
وی ادامه داد: براین اساس و با توجه به روند پیشرفت کار امیدواریم ظرف مدت یک ماه آینده دستگاه حفار مکانیزه(TBM)به صورت کامل برروری ریل تونل خط دو قطار شهری قرار گیرد.
 سخنگوی قطارشهری مشهد افزود: در صورت قرارگیری دستگاه حفار مکانیزه برروی ریل تونل امکان حفاری تونل به میزان 12تا14متر در روز فراهم می‌شود.
وی در ارتباط با زمان بندی اجرای حفاری تونل خط دو قطار شهری مشهد گفت: درحال حاضر و با توجه به روند کنونی، حفاری تونل خط دو قطار شهری مشهد در حدود10 درصد از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عقب‌تر است.
حمیدزاده همچنین به ورود کامل تجهیزات دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل به مشهد در چند هفته اخیر خبرداد و افزود: درحالحاضر تمام تجهیزات دستگاه دوم حفاری مکانیزه خط دو قطار شهری مشهد وارد شده که دراین راستا عملیات مونتاژ این دستگاه نیز آغاز شده است.
وی زمان آغاز حفاری دومین دستگاه حفار تونل مکانیزه از انتهای خط دو قطار شهری مشهدرا اواخر آذرماه سال جاری عنوان کردوگفت: با توجه به این که زمان مونتاژ دستگاه حفارمکانیزه درحدود 4ماه است امیدوریم عملیات حفاری دستگاه دوم حفار مکانیزه نیزاز اواخر آذرماه سال جاری اجرایی شود.
سخنگوی قطار شهری مشهد در ارتباط با برنامه‌ریزی قطار شهری مشهد برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در این راستا و از27شهریورماه سال جاری زمان رسیدن قطارهای خط یک قطار شهری مشهد از20 دقیقه به15 دقیقه کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول