اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز گلستان خبر داد؛

نشت‌یابی بیش از 5200 کیلومتر شبکه گاز گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی فنی شرکت گاز گلستان گفت: تا پایان سال 1389 بیش از 5 هزار و 200 کیلومتر شبکه و 210 هزار انشعاب گاز در سطح استان توسط تیم نشتیاب شرکت در یک دوره 18 ماهه نشت‌یابی شده است.

نشت‌یابی بیش از  5200 کیلومتر شبکه گاز گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، صالح روشنی اظهار داشت: پس از کنترل و پایش تاسیسات گازرسانی موارد مشاهده شده نشتی و مخاطره‌آمیز از سوی تیم نشت‌یاب سریعا به ادارات گازرسانی گزارش شده و واحدهای مربوط در اسرع وقت نسبت به مرتفع شدن آن اقدام می‌کنند.
وی تصریح کرد: به عنایت به پایش و کنترل به موقع تاسیسات شبکه و انشعاب گاز خوشبختانه تاکنون حوادث ناشی از نشت گاز که منجر به بروز خسارات جانی و مالی شده باشد در استان مشاهده نشده است.
روشنی با اشاره به اینکه یکی از وظایف بسیار مهم و حساس واحد بازرسی فنی گاز گلستان انجام نشت‌یابی در سطح استان است، گفت: نگهداری و مراقبت از تاسیسات گاز به ویژه تأسیسات مدفون شده اهمیت به سزایی دارد به نحوی که کوتاهی و غفلت از آن می‌تواند صدمات و خسارات فراوان و جبران ناپذیر به همراه داشته باشد، بنابراین در این رابطه واحد بازرسی شرکت با تنظیم برنامه مدون مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران، کنترل منظم و دوره‌ای از تاسیسات مذکور را به لحاظ بررسی موارد نشتی و احتمالا ناایمن گاز با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های نشت‌یاب توسط تیم نشت‌یابی مورد پایش قرار می‌دهد.
وی افزود: مدت زمان استاندارد نشت‌یابی از تاسیسات گاز حداکثر 24 ماه تعریف شده است لذا به خاطر اهمیت موضوع نشت‌یابی که مزایایی از جمله جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، کاهش خطرات زیست محیطی و مهمتر از همه جلوگیری از بروز حوادث ناگوار را به همراه دارد تلاش داریم همچنان که هر روز بر میزان حجم شبکه‌های گازرسانی و انشعاب گاز افزوده می‌شود مدت زمان دوره نشت‌یابی از تأسیسات گاز را از 18 ماه به 15 ماه کاهش دهیم.  
رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان با بیان وظایف مختلف واحد به تشریح مسئولیت بازرسی از کالاها پرداخت و افزود: واحد بازرسی فنی شرکت در کنار اهم فعالیت‌های خود وظیفه تصمیم‌گیری در خصوص اندازه‌گیری و سنجش میزان مطلوبیت اقلام به کار گرفته شده در تاسیسات گاز استان و به نوعی متصدی تصمیم‌گیری درخصوص نحوه کاربرد اقلام مورد نیاز با حساسیت بالا است را به عهده دارد به طوری که در یک سال اخیر بالغ بر 400 درخواست بازرسی کالا توسط کارشناسان واحد بازرسی فنی به لحاظ چگونگی استفاده در پروژه‌های در دست اجرا، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .
روشنی با تاکید بر جدی گرفتن نشت گاز به مشترکان توصیه کرد  به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشت گاز لازم است مشترکین گاز خانگی سیستم‌های لوله‌کشی گاز داخلی منازل خود را حداقل شش ماه یکبار با کف صابون نشت‌یابی کنند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه مشترکان واحدهای صنعتی و تجاری نیز شیر ورودی و سایر شیرهای مصرف را بسته و فشار محبوس شده شبکه داخلی را به دقت اندازه‌گیری و به مدت چند ساعت مورد پایش قرار دهند تا در صورت وجود افت فشار با هماهنگی شرکت‌های مجری ذیصلاح برای بررسی و رفع نشت گاز اقدام کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول