اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان خبر داد:

پرداخت الکترونیکی تنها 30 درصد قبوض همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب همدان گفت: در همدان نسبت به سایر استان‌ها پرداختی الکترونیکی کم است به طوری در همدان تنها 30 درصد به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود.

پرداخت الکترونیکی تنها 30 درصد قبوض همدان
مرتضی عزالدین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تفکیک آب شرب از فضای سبز پیگیری می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از استراتژی‌های آب و فاضلاب جداسازی آب شرب از آب فضای سبز است، با حمایت مقامات استان، استانداری و شهرداری تلاش می‌شود که انشعابات فضای سبز از آب شرب جدا شود.
وی تصریح کرد: آب‌های بی‌کیفیت سطح شهرها که اکنون در اختیار شهرداری است می‌توان از آن برای فضای سبز استفاده شود که این مورد تأکید هیئت دولت و مقامات استان نیز قرار گرفته است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به پرداخت الکترونیکی قبوض آب در سطح استان همدان اظهار داشت: روی همه قبوض یک شناسه پرداخت وجود دارد که مردم با این شناسه‌ها می‌توانند از داخل منزل یا خودپرداز اقدام به پرداخت کنند چرا که ‌موجب ترافیک کمتری در سطح شهر می‌شود.
وی یادآور شد: مراجعه کمتر به بانک‌‌ها موجب کاهش تردد به داخل شهر و جلوگیری از ترافیک دورن‌شهری می‌شود چرا که اگر به صورت دستی پرداخت شود احتمال مفقودی ته فیش‌های قبوض وجود دارد اما در صورت پرداخت الکترونیکی ظرف چند ثانیه پرداختی قبوض در سیستم امور مشترکین شرکت آبفا ثبت می‌شود.
عزالدین ابراز داشت: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که همدان نسبت به سایر استان‌ها پرداختی الکترونیکی کم است به طوری در همدان تنها 30 درصد به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود در حالی که در برخی استان‌ها بالای 85 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: باید به این بحث الکترونیکی توجه ویژه‌ای صورت گیرد چرا که در هر حال رفاه حال شهروندان را به دنبال دارد به همین علت مردم همدان نیز باید به این امر توجه داشته باشند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان با تشکر از مردم همدان برای رعایت الگوی مصرف بیان داشت: رعایت الگوی مصرف تابستانه باعث شد که امسال در استان همدان قطعی آب نباشد و این ناشی از اهمیتی است که به بخش مصرف آب دارد که امیدواریم در سال‌های بعدی این روند ادامه یابد.
وی با بیان اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها پنج درصد کاهش مصرف در همدان صورت گرفت، افزود: پس از هدفمندی یارانه‌ها میزان مصرف آب در بین شهروندان استان همدان پنج درصد کاهش یافت که نشان از رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان است.
عزالدین با اشاره به افزایش قیمتی که از سوی معاونت وزارت نیرو مطرح شده بود، افزود: پیشنهاد افزایش قیمت آب داده شده‌ اما فعلاً افزایشی در بخش آب صورت نگرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت واقعی آب بیش از 750 تا 900 تومان است اما مبلغی که اکنون پرداخت می‌شود، 250 تومان است ولی آب نسبت به برق و گاز از نرخ ملایمی برخوردار بوده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول