اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش صورت گرفت؛

آغاز پذیرش بیماران در بیمارستان صحرایی شهید رهنمون

خبرگزاری فارس: پذیرش بیماران در بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون در منطقه قیامدشت شهرستان ری آغاز شد.

آغاز پذیرش بیماران در بیمارستان صحرایی شهید رهنمون
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون به بهره‌برداری رسید و پس از آن پذیرش بیماران در این بیمارستان آغاز شد.
بیمارستان صحرایی با مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ و دانشگاه علوم پزشکی تهران و با محوریت بیمارستان سینا در روستای چهل قز منطقه قیامدشت شهرستان ری برپا شده است.
رئیس بیمارستان صحرایی شهید رهنمون در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین بیمارستان صحرایی استان تهران هدف از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان تهران کسب آمادگی لازم و تجربه برای مواقع بحران خواند و گفت: رشته‌های تخصصی جراحی عمومی، ارتوپدی، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، چشم و زبان در بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون مستقر هستند.
جلال عبدالغفاری در ادارتباط با تیم های فعال در این بیمارستان عنوان کرد: شش تیم پزشک عمومی به مدت 10 روز در مناطق مختلف قیامدشت مستقر شده و در قالب نظام درمان اقدام به معاینه افراد منطقه کرده‌اند و در انتها افرادی که نیاز به اقدامات تخصصی‌تر داشته‌اند به بیمارستان صحرایی شهید رهنمون ارجاع داده شده‌اند و از امروز خدمات تخصصی درمان نیز در چادرهای بیمارستان صحرایی که در روستای چهل قز قیامدشت استقرار یافته صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد: تا میزانی که بیمارانی که به خدمات جراحی سرپایی نیاز دارند این خدمات در همین مکان انجام شده و انجام اعمال جراحی پیشرفته‌تر که نیاز به بیهوشی بیمار دارد. فعلا در این مرحله از بیمارستان صحرایی انجام نمی‌شود.
عبدالغفاری در ارتباط با نحوه پذیرش بیماران در این بیمارستان گفت: افرادی که در مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌ها و پایگاه های بهداشتی روستاهای شبکه بهداشت شهر ستان ری‌شناسایی شدند در بیمارستان صحرایی پذیرش شده و فرم پذیرش آنها توسط مددکاری که در این مکان مستقر است تکمیل و تناسب به یکی از بیمارستان‌های تخصصی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی و بستری می‌شوند و تمام خدمات جراحی و بستری برای این افراد به صورت رایگان است.
رئیس بیمارستان سینا که بیمارستان صحرایی شهید رهنون نیز زیر مجموعه آن است در اتباط با میزان اعتبار صرف شده برای احداث این بیمارستان عنوان کرد: تاکنون 800 میلیون تومان برای مجموعه چادرها، تأسیسات آب و برق و تجهیزات پزشکی بیمارستان صحرایی هزینه شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب حدود 2 میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیاز داریم و مقرر شده است از محل اعتبارات بحران استان تهران سازه بیمارستان صحرایی شهید رهنمون را کامل کنیم چراکه این بیمارستان ارزیابی می‌شود و مانند بیمارستان‌های دیگر نیز درجه می‌گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه در نظر داریم همه تجهیزات این بیمارستان باید متحرک و سیار باشد، خاطرنشان کرد: هدف راه‌اندازی بیمارستان صحرایی کسب آمادگی لازم و تجربه برای مواقع بحران است و در صورتی که اتفاقی بیفتد و منطقه با خاک یکسان شده باشد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران باید بتوانند صفر تا 100 خدمات درمانی را در قالب بیمارستان‌های صحرایی به مردم ارائه کنند.
عبدالغفاری با اشاره به اینکه این امکان در حال حاضر وجود ندارد، تاکید کرد: درصدد هستیم تا پایان سال مرحله دوم و کامل تر بیمارستان صحرایی را در منطقه صد درصد بیابانی راه‌اندازی کرده و صفر تا 100 نمونه یک بیمارستان صحرایی را اجرا کنیم.
رئیس بیمارستان صحرایی شهید رهنمون از ایجاد یک آشیانه بحران برای بیمارستان صحرایی در بیمارستان امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این بیمارستان صحرایی در حال حاضر 50 تخت برای ارائه خدمات درمانی به بیماران سرپایی دارد و با توجه به اینکه زمان مطلوب برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی را در مواقع بحران 24 ساعت است، بیان کرد: در حال حاضر و با شرایط و امکانات موجود توایایی برپایی بیمارستان صحرایی در  48 ساعت وجود دارد.
با شروع به کار بیمارستان تعداد قابل توجهی از اهالی منطقه برای انجام امور بهداشتی و درمانی خود به این بیمارستان صحرایی مراجعه کردند.
راه‌اندازی این بیمارستان طی دو مرحله انجام شده که مرحله نخست شامل بیماریابی در منطقه و از 12 تا 17 شهریور ماه سال جاری اجرا شده و بیماریابی در مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی روستاهای شبکه بهداشت شهرستان ری انجام صورت گرفته است.
مرحله دوم راه‌اندازی این بیمارستان شامل ارائه خدمات درمانی توسط پزشکان متخصص و عمومی است که در دوره زمانی 21 تا 23 شهریور ماه اجرایی می‌شود.
آیین بهره‌برداری رسمی از بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان این وزارتخانه، حسین همدانی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ع) مرتضی تمدن استاندار تهران و جمعی از مسئولان شهرستان ری برگزار شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول