اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

سند توسعه روستایی اصفهان در حال تدوین است

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: با توجه به برنامه پنج‌ساله پنجم کشور به توسعه روستا‌ها، برای نخستین بار سند توسعه روستایی استان در حال تدوین است.

سند توسعه روستایی اصفهان در حال تدوین است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید جوهری در نشست مشورتی بخشداران و دهیاران منتخب استان با اشاره به اینکه توسعه روستا‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، اظهار داشت: تدوین سند توسعه روستایی در اصفهان از راهکار‌های ویژه در این زمینه است.
وی به ضرورت برگزاری نشست مشترک بخشداران و دهیاران استان اشاره کرد و افزود: بررسی نشست‌های مشترک میان بخشداران و دهیاران به منظور ساماندهی مشکلات موجود در روستا‌ها ضروری است و متولیان امور روستا‌ها باید به این موضوع توجه کنند.
 
*‌ خدمت‌رسانی به روستا‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد
سرپرست دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با اشاره به اهداف برگزاری این جلسات و اهمیت خدمت‌رسانی به روستا‌ها تصریح کرد: بررسی موضوعات پیرامون خدمت‌رسانی به روستا‌های اصفهان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها محسوب می‌شود.
وی به ارائه راهکار‌های ساماندهی مشکلات موجود در روستا‌ها در این جلسات اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسات مسائل و مشکلات موجود در روستا‌ها توسط بخشداران و دهیاران مطرح می‌شود و این اشخاص با حضور در این جلسات دیدگاه‌ها و راهکار‌های کاهش مشکلات موجود در روستا‌ها را ارائه می‌کنند.
جوهری با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات به صورت یک‌بار در سال ضروری است، تاکید کرد: با توجه به دستور‌العمل وزارت کشور، برگزاری این جلسات به صورت سه ماه یک‌بار در سال ضرورت دارد و مسئولان اصفهان باید نشست‌های مشترک بخشداران و دهیاران را به صورت مستمر برگزار کنند.
 
*‌ توسعه روستا‌ها باید مورد توجه مسئولان باشد
وی اضافه کرد: متولیان امور روستا‌ها باید موضوعات مختلف موجود در روستا‌ها را بررسی کنند و توسعه روستا‌ها را در دستور کار خود قرار بدهند.
سرپرست دفتر امور روستایی استانداری اصفهان به تشکیل نهاد دهیاری‌ها در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب سال جاری به سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است و حرکت جهاد‌گونه در تمام کشور توسط تمام دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد.
وی با اشاره به لزوم تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور گفت: دست‌یابی به اهداف برنامه‌های پنج‌ساله در تمام زمینه‌ها باید با تلاش مسئولان و دستگاه‌های اجرایی تحقق یابد و کشور با دست‌یابی به این اهداف به میزان زیادی پیشرفت می‌کند.
جوهری به اقدامات صورت گرفته توسط دولت در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های پنج‌ساله در کشور از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه محسوب می‌شود و برنامه پنج‌ساله چهارم پایان یافته و در حال حاضر کشور دومین سال از برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه را پشت سر می‌گذارد.
 
*‌ برنامه پنج‌ساله پنجم کشور به توسعه روستا‌ها توجه می‌کند
وی با اشاره به اینکه موارد متعددی در راستای توسعه روستا‌ها در برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه مطرح شده است، اضافه کرد: ماده 194 این برنامه در ارتباط با توسعه روستایی است و این ماده به این موضوع به صورت ویژه و مشخص توجه می‌کند.
سرپرست دفتر امور روستایی استانداری اصفهان به یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این برنامه اشاره کرد و بیان داشت: تدوین سند توسعه روستایی استان از مهم‌ترین سیاست‌های این برنامه محسوب می‌شود و این سند برای نخستین بار در اصفهان در حال تدوین است.
وی با اشاره به مطرح شدن موضوع برنامه پنج‌ساله دهیاری‌ها در این سند تصریح کرد: بخشداران و دهیاران باید اقدامات لازم را نسبت به تدوین این برنامه انجام بدهند و دهیاری‌ها با تدوین این برنامه قانون‌مند می‌شوند.
جوهری به عملیاتی شدن برنامه‌ها در زمینه امور روستا‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه تمام برنامه‌ها به صورت استراتژیک و عملیاتی است و تمام برنامه‌ها در این زمینه بر اساس برنامه پنج‌ساله صورت می‌گیرد.
 
*‌ بالغ بر 2 میلیون نفر بیکار در سطح روستا‌ها وجود دارد
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت اشتغال در روستا‌ها تاکید کرد: وجود دو و نیم میلیون نفر بیکار در سطح روستا‌ها از مهم‌ترین مشکلات آنها محسوب می‌شود و بسیاری از مهاجرت‌ها با توجه به افزایش بیکاری در روستا‌هاست.
سرپرست دفتر امور روستایی استانداری اصفهان ادامه داد: بیکاری در روستا‌ها سبب افزایش مهاجرت‌ها، حاشیه‌نشینی و فقر بوده و ساماندهی این وضعیت یکی از مهم‌ترین نیاز‌های روستاییان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول