اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان خبر داد:

پرداخت 31 میلیاردی به مددجویان کمیته امداد گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: تاکنون موفق شده‎ایم 534 طرح اشتغالزایی ایجاد کنیم که در این راستا بیش از 31 میلیارد و 461 میلیون ریال وام به خانواده‎های تحت پوشش پرداخت شده است.

پرداخت 31 میلیاردی به مددجویان کمیته امداد گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‎اکبری صبح امروز در جمع مدیران کمیته امداد این استان اظهار داشت: تعهد اشتغال این نهاد در سال جاری یک هزار و 150 نفر است.
وی با اشاره به منابع درآمدی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: اعتبارات این نهاد توسط کمک دولت، مجتمع اقتصادی که در زیر نظر این نهاد مشغول فعالیت است، کمک از سوی مقام معظم رهبری و کمک‎های مردمی تنها بخش کوچکی از درآمد کمیته امداد محسوب می‎شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری 9 میلیارد و 242 میلیون ریال سهم مشارکت مردم در صندوق صدقات سراسر استان است.
حاجی‎اکبری افزود: از این میزان کمک‎های مردمی 16 درصد برای بخش درمان، 14 درصد مسکن مددجویان، چهار درصد اجاره مسکن، 24 درصد تهیه جهیزیه، پنج درصد وام کارگشایی، 17 درصد اعطای کمک به دانش آموزان و دانشجویان ، 10 درصد ایجاد اشتغال و 10 درصد به صورت موردی بین نیازمندان توزیع می‎شود.
وی فقر را عامل بسیاری از ناهنجاری‎ها برشمرد و خاطرنشان کرد: ما در کمیته امداد به دنبال اشتغالزایی برای مددجویان خود هستیم که در همین راستا در سال گذشته رتبه برتر دستگاه‎های اجرایی استان را کسب کردیم.
مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: همچنین این نهاد در بحث تسهیلات بانکی و بیمه اجتماعی طرح اشتغالزایی رتبه اول کشوری را به دست آوردیم.
حاجی‎اکبری با اشاره به اینکه تمام ایتام تحت پوشش استان دارای حامی هستند، اذعان داشت: در این نهاد 7 هزار و 251 یتیم زیر 15 سال و یک هزار و 569 یتیم بالای 15 سال استان دارای 15 هزار حامی هستند که همین امر موجب شده وضعیت اقتصادی خانواده‎های ایتام نسبت به دیگر خانواده‎های زیر پوشش امداد از وضعیت بهتری برخوردار باشند تا جایی که در برخی مواقع خانواده‎های امداد تا 400 هزار تومان حقوق دریافت می‎کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول