اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

گرگان ریشه در توحید دارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان ریشه در توحید دارد و یکی از محورهای ایجاد شهر استرآباد حرکت توحیدی و اندیشه‎های دینی است که از زمان آیین زرتشت در بین این مردمان وجود داشته است.

گرگان ریشه در توحید دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حبیب‎الله قلیش‎لی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز گرگان که در پارک شهر برگزار شد، اظهار داشت: با تبار شناسی در حوزه جمعیتی این شهر متوجه می‎شوید که از آغاز پیدایش تاکنون اینجا محل زندگی مردمانی بوده است که اندیشه‎های دینی در آنها جریان داشته است.
وی افزود: در استرآباد از قومیت‎ها و مذاهب مختلف به زیبایی در کنار هم بدون اختلاف داد و ستد و به معاشرت می‎پرداختند و این امر تاکنون نیز در بین مردم این شهر زبانزد است.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای کشور  حضور داشته‎ام، خاطرنشان کرد: رفاقت، عزت و یگانگی مردم گرگان و گلستان در هیچ جای کشور وجود ندارد.
قلیش‎لی با بیان اینکه در اسلام هیچ کس در نزد خدا نسبت به دیگری برتری ندارد مگر به دلیل تقوا اذعان داشت: در این شهر بر روی تمام مناقشات قومی خط می‎خورد که اسلام این را عامل عزت و بزرگی یک ملت می‎شمارد.  
وی با بیان اینکه 20 شهریور به مناسبت تغییر نام استرآباد به گرگان در سال 1316 با تصویب شورای شهر به نام روز گرگان نامگذاری شده است، گفت: برنامه‌های این روز از یکشنبه 20 شهریور به مدت 6 روز با عنوان‌های مختلف در محل‌های مختلف سطح شهر برگزار می‎شود.
گفتنی است روز افتتاح این رویداد فرهنگی به نام گرگان، فرهیختگان، استعدادهای درخشان و چهره‎های ماندگار نامگذاری شده است.
در این روز از ساعت 17 برنامه‎های متنوعی شامل اجرای موسیقی سنتی گرگان برای نخستین بار، خیمه شب‎بازی، نمایش طنز، نمایش عکس، نمایش کتاب‎هایی با عنوان گرگان و نویسندگان گرگانی، نمایش سوغات و صنایع دستی این شهر با حضور همه شهروندان، بزرگان شهر، گرگان دوستان به اجرا گذاشته می‌شود.
در روز 21 شهریور که به نام گرگان، تاریخ، هنر، ادب، فولکور و فرهنگ نامگذاری شده است دو برنامه نمایشگاه عکس از اسناد تاریخی گرگان در محله دوشنبه‎ای و نشست گرگان‎پژوهی در سالن میرداماد انجام میشود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول