اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حسابداری صنعتی ذوب آهن اصفهان:

قیمت تمام شده مولفه اصلی تولید کالا است

خبرگزاری فارس: مدیر حسابداری صنعتی ذوب آهن اصفهان گفت: برای ادامه تولید یک کالا یا ارائه خدمات و یا فروش محصول و خدمات یکی از مولفه‌های اصلی تصمیم‌گیری، قیمت تمام شده است.

قیمت تمام شده مولفه اصلی تولید کالا است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، سعید امید قائمی اظهار داشت: محاسبه قیمت تمام شده در ذوب آهن قدمتی به طول عمر ذوب آهن دارد که از ابتدای تاسیس توسط مدیریت امور اقتصادی (سابق) انجام میپذیرفت.
وی ادامه داد: این محاسبات در ابتدا به صورت دستی و طی سنوات 69-1368 به صورت کامپیوتری طراحی و با امکانات بسیار محدود تاکنون انجام میگرفت که البته انتقال سیستم دستی به سیستم کامپیوتری با امکانات بسیار محدود آن زمان یکی از اقدامات قابل تحسین کارشناسان و مدیران وقت شرکت بود.
مدیر حسابداری صنعتی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: با ایجاد حسابداری صنعتی در حوزه مالی و اقتصادی با همکاری خدمات کامپیوتری سیستم قیمت تمام شده شرکت بازبینی شد ولی با ورود شرکت به بحث ERP سیستم مذکور عملیاتی نشد.
وی با بیان کاستی‌های سیستم سنتی بهای تمام شده بیان داشت: با حرکت شرکت به سمت ERP انتظار بر این بود که از مجموعه ماژول‌های هفده‌گانه خریداری شده برای شرکت بتوان سیستم قیمت تمام شده مناسبی نیز فراهم کرد.
امید قائمی افزود: طی سال‌های عملیاتی شدن ERP تلاش مدیریت حسابداری صنعتی به صورت خاصی معطوف به تهیه اطلاعات پایه، اصلاح، پایش، راه‌اندازی و عملیاتی نمودن ماژول‌های ERP گشت.
وی ادامه داد: در این سیستم طراحی و اجرای سیستم قیمت تمام شده با بهره‌برداری کامل از امکانات موجود در ماژول‌های ERP در دستور کار مدیریت حسابداری صنعتی قرار گرفت که با همت و پشتکار کارشناسان این مدیریت و پیگیریهای صورت گرفته با استفاده بهینه و همه‌جانبه از امکانات جانبی سیستم  ERP، جهت بومیسازی آن، محاسبه قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن اصفهان به صورت سیستمی اجرا شد.
مدیر حسابداری صنعتی با بیان مزایای سیستم جدید قیمت تمام شده پرداخت و گفت: از جمله مزایای این سیستم می‌توان به دقیق بودن بهای تمام شده محاسبه شده نسبت به سیستم قدیم، محاسبه بهای تمام شده بر اساس آخرین روش‌های مدون بهای تمام شده (حسابداری صنعتی)، حداکثر استفاده از امکانات سیستم ERP به منظور محاسبه بهای تمام شده، ارتباط سیستم جدید به تمام ماژول‌های ERP و ورود اطلاعات مورد نیاز سیستم بهای تمام شده به صورت سیستماتیک از سایر ماژول‌های ERP و غیره اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای طراحی و استقرار سیستم جدید هیچ هزینه‌ای بر شرکت تحمیل نشده است، تاکید کرد: این سیستم گامی بزرگ به منظور اطلاع از هزینه‌های صرف شده در هر یک از مراکز هزینه بوده و مدیران شرکت را از هزینه‌های صرف شده در مدیریت تحت سرپرست خودآگاه میسازد و بستر علمی و نظامندی را جهت تحقق شعار نخست شرکت یعنی تولید اقتصادی (کاهش قیمت تمام شده) فراهم میسازد.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول