اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز؛

دادگاه متروی اصفهان در تهران برگزار شد

خبرگزاری فارس: امروز دادگاه متروی اصفهان در شعبه 15 بازپرسی اصفهان بعد از چند بار تغییر قاضی و شعبه‌ رسیدگی در دادگاه تهران برگزار شد.

دادگاه متروی اصفهان در تهران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این جلسه که با حضور نماینده شهرداری اصفهان و رئیس متروی اصفهان برگزار شد، شش ساعت به طول انجامید.
دادگاه متروی اصفهان که قرار بود ششم شهریورماه امسال برگزار شد به تاریخ نهم همین ماه در حالی موکول شد که در زمان مقرر تاریخ 16 شهریور ماه را اعلام کردند و بلاخره پس از تغییر دوباره به تاریخ امروز و 20 شهریورماه منتقل شد.
البته این تغییر در زمان برگزاری متروی اصفهان در صورتی است که این پرونده به خاطر شکایت فعالان میراث فرهنگی و زیست محیطی استان اصفهان در شعبه دو بازپرسی دادگاه تهران گشایش یافت و از آنجا به شعبه سه و بلاخره در شعبه 15 بازپرسی دادگاه تهران مفتوح شد.
تغییرات مذکور با وجودی است که در مسیر رسیدگی به پرونده متروی اصفهان در دادگاه تهران نزدیک به هفت قاضی تغییر کردند که باید متذکر شد، این پرونده در شعبه یک و دو دادگاه مترو پذیرفته نشد.
وکیل پرونده متروی اصفهان تغییر شعب، قاضی و زمان رسیدگی به پرونده ذکر شده را مدت‌دار کردن و طول کشیدن آن اعلام کرد و گفت: در این جلسه دفاعیه خود را با توجه به نظرات کارشناسان سابق همچون محمد رضا اسپهبد استاد زمین‌شناسی هسته‌ای از دانشگاه نانسی فرانسه ومحمد رضا خواجویی که در پرونده‌های مفتوحه مترو در سال‌های گذشته از عبور مترو از چهار باغ دلایل موجه و منطقی ارائه کرده بودند استناد کردیم.
وی بیان داشت: عبور مترو از نظر معنوی زیانبار است و سبب تخریب هویت چهار باغ می‌شود.

*متروی اصفهان اینبار با کارشناسان جدید
نتیجه جلسه دادگاه امروز بعد از این همه تغییرات به گونه‌ای که بدون در نظر گرفتن و توجه به نظرات کارشناسان قبلی در پرونده‌های گذشته متروی اصفهان، تیم سه نفره‌ای از کارشناسان جدید از سوی شاکیان و متهمان پرونده در حالی تشکیل و به دادگاه معرفی شوند که هیچ یک از کارشناسان در جریانات قبلی متروی اصفهان اظهار نظر نکرده باشند و در واقع بی‌طرف باشند.
اما آنچه در این میان جلب توجه می‌‌کرد، تکذیب شدید رئیس متروی اصفهان در زمینه گذر مترو از خیابان شمس‌آبادی اصفهان بر اساس مصوبات قبلی دادگاه‌ اصفهان بود به گونه‌ای که اعلام کرد: هیچ‌گاه چنین دستورالعملی از سوی شعبه دادگاهی مطرح نشده است.
گفتنی است مستندات آن در پرونده مذکور وجود ندارد اما این در حالی است که سخنگوی ائتلاف حامیان میراث فرهنگی اصفهان درمصاحبات قبلی که با این خبرگزاری داشت بارها بیان داشت: عبور مترو از خیابان شمس‌آبادی اصفهان در جلسات قبلی دادگاه قانونی شد و تخلف از آن جرم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول