اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهمان‌پرست در پاسخ به فارس:

دخالت کشورهای خارجی در انتخابات آتی مورد قبول نیست ‌

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، به هیچ وجه دخالت کشورهای خارجی به ویژه سفارتخانه‌های این کشورها مورد قبول نیست.

دخالت کشورهای خارجی در انتخابات آتی مورد قبول نیست ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رامین مهمان‌پرست عصر امروز در نشستی خبری در محل سالن کنفرانس مرکز همایش‌ها و نمایشگاه دائمی آستان‌قدس رضوی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ‌ارتباط‌ با احتمال دخالت‌های سفارتخانه‌های اروپایی در انتخابات آتی کشور اظهار داشت: در این راستا به هیچ وجه دخالت‌های کشوری را نمی‌پذیریم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه هر کشوری باید به حقوق کشورهای دیگر احترام بگذارد، افزود: به جای دخالت‌ها در این موضوعات باید کشورهای مختلف زمینه همکاری‌های بین‌المللی را فراهم آورند.
دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به دخالت‌های بی‌جای کشورهای غربی به ویژه آمریکا در امور کشورهای منطقه تصریح کرد: ملت‌های این منطقه به هیچ وجه دخالت‌های این کشورها را جایز نمی‌دانند.
سخنگوی وزارت امور خارجه منطقه خاورمیانه به ویژه خلیج فارس و شمال آفریقا را یکی از مهم‌ترین مناطق دنیا دانست و ادامه داد: این حساسیت‌ها برای قدرت‌ها و ملت‌ها است.
مهمان‌پرست افزود: به دلیل وجود منابع و ذخایر سرشار انرژی، قدرت استراتژیک این منطقه و همچنین مسئله فلسطین و بیت‌المقدس همیشه شاهد حضور نیروهای زیادی در این منطقه بوده‌ایم.
وی تاکید کرد: در همین راستا ایجاد حکومت‌های وابسته به آمریکا و کشورهای غربی به عنوان مهم‌ترین استراتژی و سیاست و کار اصلی برای این کشورها بوده است.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه بیان داشت: به همین ترتیب طراحی‌ زیادی نیز انجام داده‌اند تا به جای اتحاد کشورهای منطقه علیه مواضع اسرائیل، این کشورها حمایت‌های مطلوبی را از این رژیم جعلی داشته تا در نهایت سبب ایجاد رعب و وحشت در میان ملت‌ها شوند.
وی به وقوع انقلاب اسلامی در 33 سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت: با این انقلاب یکی از کشورهای بسیار مهم منطقه ارتباط خود را با استکبار قطع کرد و سیاست نه شرقی و نه غربی را در جمله اصول مهم خود قرار داد.
مهمان‌پرست با بیان اینکه این اتفاق برای آمریکا و متحدانش به هیچ وجه خوب نبود، خاطر نشان کرد: دلیل فشارهای صورت گرفته در طول 33 سال گذشته نیز به خاطر ترس از سرایت روحیه استقلال‌طلبی ملت ایران به سایر نقاط جهان بوده است.
وی یادآور شد: این کشورها از اینکه سایر کشورهای دنیا نیز به فکر استقلال همه جانبه خود بیفتند دچار واهمه بودند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به همین دلیل جبهه استکبار تلاش بسیار زیادی برای جلوگیری از این اقدام کرد.
وی ایران را از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کلکسیونی از فتنه‌های مختلف ارزیابی کرد و اظهار داشت: در همین راستا هزینه‌های زیادی نیز از جمله از دست دادن شخصیت‌های فکری و سیاسی، هشت سال جنگ تحمیلی و از بین بردن زیر ساخت‌های مهم اقتصادی ایران در کشور به وقع پیوست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول