اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خواستار شد:

شناسایی تعاونی‌های فعال تولید عسل در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل خواستار شناسایی تعاونی‌های تولید عسل در استان و ساماندهی این واحدهای تولیدی شد.

شناسایی تعاونی‌های فعال تولید عسل در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه اتاق فکر کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: تعاون روستایی باید با شناسایی اسمی تعاونی‌های تولیدی نسبت به ساماندهی و ارائه تسهیلات به تعاونی‌های تولیدی اقدام کند و توصیه ما این است تا اجازه ندهند تعاونی‌های عسل منحل شوند.
وی ادامه داد: یک ماه فرصت می‌دهیم تا تعاونی‌های روستایی در تمام مناطق مستعد پرورش زنبور عسل وارد شده و با تمام قوا با ارائه خدمات چنان عمل کنند تا زمینه برای تقویت فعالیت واحدهای تولیدی عسل فراهم شود.
صابری فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از عسل، شناسایی این محصول و تبلیغ در راستای شناسایی عسل ناب با خلوص بالا را از جمله محورهای مهم تقویت بخش تولید عسل اعلام کرد.
وی بیان داشت: تعاون روستایی با حل مشکلات تولید کنندگان عسل باید همه مشکلات این حوزه را حل و رفع کند و اجازه ندهد با انحلال این تعاونی‌ها تولید محصول لوکس عسل تعطیل شود.
این مسئول همچنین جذب اطلاعات در راستای تولید محصول عسل را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: در راستای ارتقای کیفیت این محصول تلاش گسترده‌ای نیاز است و دغدغه تعاونی‌های ما نیز باید این باشد تا تولید خالص را انجام دهیم و از ورود عسل‌های تقلبی به بازار جلوگیری کنیم.
صابری پیشگیری از ورود عسل تقلبی به بازار را یکی از مصوبات شورای سلامت اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در این شورا بر روی آن تمرکز می‌شود احیای بازار عسل، دادن انگیزه به تولید کنندگان و تشویق مردم به استفاده از این محصول مفید دارویی و... است.
 
*کشاورزی تک محصولی سم مهلک اقتصاد استان است
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قابلیت‌های ممتاز کشاورزی در تمام ابعاد باید سنجیده و به آن عمل شود، خاطرنشان کرد: کشاورزی تک محصولی و تمرکز صرف بر روی یک محصول سم مهلک بخش کشاورز استان است.
وی گفت: وجود اندکی ناملایمات محیطی و اقلیمی می‌تواند مشکلاتی برای کشاورزی تک محصولی اردبیل فراهم کند اما اگر فرهنگ‌سازی شود که در کنار آن دامداری، باغداری و... نیز ترویج یابد نه تنها به تولیدات و تولید کننده ضربه نخواهد خورد بلکه چرخ اقتصاد روستا نیز به نفع کشاورز می‌چرخد.
صابری در ادامه از اخذ مجوز مرکز تحقیقات عسل توسط دانشگاه علوم پزشکی خبر  داد و گفت: این جای بسیار خوشحالی و خوش‌وقتی دارد که در استان اردبیل این مرکز به زودی راه‌اندازی شده و زمینه برای تولید کیفی عسل فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول