اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

راه‌اندازی 6 گلخانه آموزشی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع آموزشی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نقش آموزش در ایجاد اشتغال گفت: مجتمع آموزشی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به منظور ایجاد اشتغال و توسعه بخش کشاورزی شش گلخانه آموزشی در استان زنجان راه‌اندازی می‌کند.

راه‌اندازی 6 گلخانه آموزشی در زنجان
ذکریا سرداری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای آموزش و تولید 2 هزار متر مربع در اختیار مجتمع علمی کاربردی و بهره‌برداران قرار داده است، اظهار داشت: در این گلخانه‌ها آموزش کاشت محصولات سبزی و صیفی برای دانشجویان و علاقه‌مندان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه شش گلخانه احداث شده هم جنبه آموزشی برای دانشجویان، هم جنبه تحقیقاتی دارد و هم برای پروژه‌های علمی کاربردی است، افزود: یکی از وظایف جهاد کشاورزی بحث اجرای دوره‌های علمی کاربردی است که برای این کار نیازمند بستر سازی مناسب برای فعالیت عملی است.
رئیس مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به پیگیری خوشه‌های تولید در استان زنجان یادآور شد: حدود سه سال است که این موضوع در دستور کار جهاد کشاورزی استان زنجان قرار گرفته و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه آموزش علمی کاربردی از دیگر هدف‌های مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان زنجان است، یادآور شد: در حال حاضر در این زمینه نیز کارشناسان خوبی تربیت می‌شوند.
سرداری با اشاره به وظایف مقرر شده برای پشتیبانان ادامه داد: حمایت، تولید، آموزش و عرضه محصولات تولید شده نیز به عهده این پشتیبانان است.
رئیس مجتمع آموزشی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان در گلخانه‌های راه‌اندازی شده حداقل برای شش محصول آموزش‌های لازم را به شرکت کنندگان می‌دهد، خاطر ‌نشان کرد: مرکز راه‌اندازی آموزش‌های قارچ از دیگر فعالیت‌های مجموعه آموزش کشاورزی استان زنجان که این بخش نیز با همکاری بخش خصوصی در استان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مرکز مدیریت هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در کارگاه پنبه جو بحث تولید و آموزش قارچ خوراکی دکمه‌ای و صدفی را انجام داده و بسیاری از افراد آموزش دیده در حال حاضر کارگاه پرورش قارچ دارند، تصریح کرد: پشتیبان‌ها نیز هر روز به جمع‌آوری قارچ‌های تولید شده پرداخته و حمایت‌های مورد نیاز را در خصوص عرضه محصولات تولید شده انجام می‌دهند.
سرداری راه‌اندازی گلخانه‌های آموزشی را به منظور توسعه فعالیت‌های خانگی برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسئولان جهاد کشاورزی استان زنجان در تلاش هستند، تا این فعالیت‌ها را افزایش دهند.
رئیس مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه با همکاری اداره آموزش و پرورش در راستای مهارت‌آموزی به شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و حرفه‌ای واگذار شده تا برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه و افراد علاقه‌مند آموزش‌های لازم داده شود، یادآور شد: در بحث حرفه‌آموزی آموزش‌های لازم را شرکت‌های خدمات فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان می‌دهند و سازمان جهاد کشاورزی نقش نظارتی دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول