اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

نخستین مرکز تخصصی گلخانه‌ای شرق کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز خدمات تخصصی و پشتیبانی امور گلخانه‌ای شرق کشور با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مشهد به بهره‌برداری رسید.

نخستین مرکز تخصصی گلخانه‌ای شرق کشور افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رئیس نخستین مرکز خدمات تخصصی و پشتیبانی امور گلخانه‌ای شرق کشور در آئین افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: در حال حاضر بحث استفاده از سیستم‌های گلخانه‌ای به دلیل وجود مشکلات عدیده برای بخش‌های مختلف کشاورزی در اولویت کاری مسئولان قرار گرفته است.
عمار شاندیزی تصریح کرد: این موضوع با توجه به افزایش بی‌رویه جمعیت شهرها و روستاها و همچنین نیاز به غذای سالم دو صد چندان می‌شود.
وی افزود: در این میان وجود منابع محدود تولید آب شرب شیرین و بهداشتی به مسائل فوق افزوده شده است.
رئیس مرکز خدمات تخصصی و پشتیبانی امور گلخانه‌ای شرق کشور با بیان این که از زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها کار روی اصلاح الگوی مصرف در رابطه با انرژی در بخش‌های مختلف افزایش یافته است، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا در بخش کشاورزی نیز روی آوردن به کشت گلخانه‌ای و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است.
وی تجمیع فعالیت‌های مربوط به امور گلخانه‌ای را از جمله مهم‌ترین ویژگی راه‌اندازی این مرکز تخصصی دانست و عنوان کرد: دولت نیز کارهای بسیار خوبی را در راستای تشویق علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای مجهز و مدرن گلخانه‌ای انجام داده است.
شاندیزی تاکید کرد: با این حال هنوز بهره‌برداران از این سیستم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.
وی ابراز داشت: این مرکز فعالیت خود را به عنوان نخستین مرکز تخصصی طراحی،احداث و پشتیبانی امور گلخانه‌ای شرق کشور آغاز کرده است.
رئیس مرکز خدمات تخصصی و پشتیبانی امور گلخانه‌ای شرق کشور گفت: این مرکز از چهار بخش خدمات فنی و اجرایی، تحقیقات و آموزش، بازرگانی و واحد کنترل کیفی تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین این مرکز پل ارتباطی بین بخش دولتی در امر گلخانه با بخش دولتی و نیز کارشناسان امر است.
شاندیزی کمک به بازاریابی را از دیگر ویژگی‌های این مرکز تخصصی برشمرد و یادآور شد: اخذ مجوزهای لازم برای متقاضیان احداث گلخانه و ارائه مشاوره‌های فنی از صفر تا 100 این پروسه نیز از اهم فعالیت‌های این مرکز است.
وی از مسئولان امر خواستار شد: با انجام حمایت‌های لازم، بخش خصوصی کشاورزی را تقویت کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول