اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای سیاست‌های خدمت‌رسانی؛

میز خدمت به استقبال ارباب ‌رجوع‌ها در کرمان می‌آید

خبرگزاری فارس: در راستای سیاست‌های خدمت‌رسانی دولت، میز خدمت به استقبال ارباب ‌رجوع در استان کرمان می‌آید.

میز خدمت به استقبال ارباب ‌رجوع‌ها در کرمان می‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، از ابتدای دولت نهم طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در حوزه دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم سراسر کشور برنامه‌ریزی و اجرا شد که بخش قابل توجهی از آنها در راستای تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی بوده است.
راه‌اندازی دولت الکترونیک و سایت‌های دستگاه‌های اجرایی به منظور پاسخگویی به سؤالات و مشکلات مردم، راه‌اندازی سیستم‌های کامپیوتری برای دسترسی آسان ارباب‌رجوع‌ها به اینترنت در بعضی دستگاه‌های اجرایی و نصب تابلوهای راهنمای برای دسترسی آسان مراجعان بخشی از خدماتی است که در دولت نهم آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
اخیرا نیز با خبر شدیم بخشنامه جدیدی در راستای تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی تصویب و ابلاغ شده که این طرح میز خدمت نام دارد و بخش قابل توجهی از سردرگمی‌ها و مشکلات مردم را در ادارات و نهادهای دولتی برطرف می‌کند.
لطف‌الله فروزنده دهکردی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به منظور دستیابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاه‌های اجرایی و ارائه خدمات به موقع و موثر به مردم و همچنین تکریم ارباب‌رجوع، آن دسته از دستگاه‌های اجرایی «اعم از سطح ملی و استانی» که عهده‌دار ارائه خدمات به ارباب رجوع هستند را مکلف کرد حداکثر تا مدت سه ماه میز خدمت راه‌اندازی کنند.
بر این اساس دستگاه‌های اجرایی اعم از سطح ملی و استانی که عهده‌دار ارائه خدمات به ارباب رجوع هستند، موظفند واحد هماهنگ‌کننده‌ای با عنوان میز خدمت در طبقه همکف ساختمان و با حضور یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه با اعطای اختیارات لازم ایجاد کنند به نحوی که مراجعان ضمن استقرار در محل انتظار مناسب بودن حضور در واحدهای داخلی دستگاه، خدمت مورد نیاز خود را صرفا از طریق این میز دریافت کنند.
میز خدمت عهده‌دار وظایفی شامل ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور مربوط، دریافت مدارک و درخواست‌های مراجعان، انجام امور و درخواست‌های متقاضیان در صورت امکان، در غیر اینصورت اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعان، دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعان و هدایت مراجعان به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام‌کننده ذی‌ربط است.
در همین راستا به منظور پیگیری اقدامات انجام شده در استان به سراغ کریم مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان رفتیم که وی با مثبت ارزیابی کردن طرح میز خدمت در ادارات استان کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که اخیرا ابلاغ شده میز خدمت است، یعنی هر دستگاه اجرایی در سطح کشور در ورودی سازمان یا اداره خود باید میز خدمت را فعال کند.
وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در چارچوب تحولات اداری واحد هماهنگ کننده‌ای به نام میز خدمت ایجاد کنند.
مهرشاد تصریح کرد: مفهوم میز خدمت این است که یکی از مسئولان آن دستگاه اجرایی شامل معاونان اداره‌ کل یا کسانی که اطلاعات کافی را در زمینه موضوعات دستگاه دارند به همراه کارشناسانی که با آن موضوعات آشنا هستند در طبقه همکف هر دستگاه اداری مستقر می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در  این طرح مراجعان به آن‌ها ارجاع داده می‌شوند و موضوعات خود را مطرح می‌کنند و متناسب با موضوعات آن‌ها افرادی که در پشت آن میز خدمت نشسته‌اند، باید راهنمایی لازم را انجام دهند.
مهرشاد بیان کرد: اگر نیازمند یکسری مستندات هستیم، باید میز خدمت آن مستندات را به آن فرد اعلام و وی را راهنمایی کند و زمان مراجعه آن را مشخص کند و در صورت ارائه مستندات زمان رسیدگی آن را به فرد اعلام می‌کنند.
امیدواریم با پیگیری و جدیتی که در این مدیر پرتلاش اصفهانی وجود دارد، شاهد اجرای دقیق و مطلوب طرح میز خدمت در سطح دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باشیم و اجرای مناسب این طرح در مرحله اول رضایت مردم و به تبع آن رضایت خداوند را به دنبال دارد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول