اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری دو استقامت از شلمچه تا مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تاکید بر تاثیرگذاری جامعه ورزشی در ترویج فرهنگ رضوی گفت: این منظور امسال دومین همایش دو امدادی استقامت «جاده ولایت» از مرز شلمچه تا بارگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری دو استقامت از شلمچه تا مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین داوری ظهر امروز در نشست هماهنگی دومین همایش دو امدادی استقامت جاده ولایت از مرز شلمچه تا بارگاه امام رضا (ع) در محل اداره کل تربیت‌بدنی خوزستان اظهار داشت: در سال گذشته همایش جاده ولایت بدون برنامه‌ریزی قبلی و به طور ناگهانی با تصمیم اداره کل اجرا شد، اما امسال این همایش با بررسی کامل و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این کار در سال گذشته از دل بر آمد و بر دل نیز نشست، افزود: این دومین سالی است که همایش دو استقامت در قالب جشنواره فرهنگی و ورزشی امام رضا (ع) برگزار می‌شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شده است، نقاط ضعف و کاستی‌های سال گذشته برطرف شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام شده بود امسال این همایش به صورت بین‌المللی برپا شود اما این اتفاق نیفتاد و در سال آینده شرکت کنندگان از نجف به سوی مشهد خواهند دوید.
وی در باره برنامه‌های این همایش تصریح کرد: همایش دو استقامت امدادی از ۳۱شهریور ماه از شملچه در خوزستان آغاز می‌شود و جوندگان بعد از گذر از شهرهای آبادان، اهواز، رامهرمز، بهبهان، دهدشت، یاسوج، اقلی، دهشیر، یزد، ساغند، مسجد شکر، طبس، عشق‌آباد، انابد بردسکن، چلپو، نیشابور و باغچه روز ۱۷مهرماه به مشهد باز خواهند گشت.
داوری بیان کرد: دوندگان، این مسیر ۲هزار کیلومتری را با حمل پرچم طی خواهند کرد و هر دونده ۲۰کیلومتر به همراه قهرمانان و علاقه‌مندان این شهر‌ها خواهد دوید.
وی با اشاره به استقبال خوبی که در سال گذشته از این کاروان، طی مسیر در شهر‌ها صورت گرفته بود، افزود: همایشی که در سال گذشته برگزار شد بدون هماهنگی با استان‌های واقع در مسیر بود با این وجود، مردم شهرهای واقع در مسیر دوندگان بدون اینکه از این موضوع اطلاعی داشته باشند، استقبال خوبی از کاروان جاده ولایت به عمل آوردند.
داوری همچنین از برگزاری مسابقات دهه کرامت در مشهد خبر داد و گفت: در اختتامیه این همایش، از مدال‌آورانی که مدال‌های خود را به حرم مطهر امام رضا (ع) اهدا کرده‌اند، قدردانی به عمل خواهد آمد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: جامعه ورزشی کشور می‌تواند در ترویج فرهنگ رضوی بسیار تاثیرگذار باشد و ترویج فرهنگ ولایت و امامت از موضوعات مهمی است که اهالی دین به وی‍ژه کشور ما به شدت آن را پیگیری می‌کند.
وی تلاش در راه گسترش فرهنگ رضوی را وظیفه دینی تمام اقشار جامعه دانست و افزود: جامعه ورزشی کشور باید همگام با جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ارادت خود را به آن حضرت ابراز نماید.
داوری با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان سال گذشته به خیل برگزار کنندگان جشنواره بین المللی امام رضا (ع) پیوست گفت: در همایش دو استقامت جاده ولایت، دوندگان مسیر ورود آن امام همام از شلمچه تا مشهد را طی می‌کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: این همایش در دومین سال برگزاری بتواند با تجربیات کسب شده گامی فرا‌تر از سال پیش بردارد و همایشی درخور نام آن حضرت برگزار کند.
وی تصریح کرد: باید با تلاش در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره امام رضا (ع) آن را به یادمانی برای نسل‌های آینده تبدیل کنیم.
داوری یادآورشد: در راه شناخت خیل گسترده جوانان و نوجوانان با معارف آن امام همام باید تمام سازمان‌ها و نهادهای سطح کشور دست به دست هم داده و از هیچ کوششی فروگذار نکنند.
وی خاطرنشان کرد: دوندگان این مسیر نیز می‌توانند راویان خوبی برای مردم در بازگو کردن خاطرات و کرامات عنایت شده آن حضرت در طول این مسیر باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول