اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نیشابور:

احیای قرآن، احیای ارزش‌های جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: اگر قرآن در جامعه احیا شود، بسیاری از ارزش‌ها همانند امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا می‌شوند.

احیای قرآن، احیای ارزش‌های جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمد ذاکری ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1445 تفسیر سوره مبارکه انفال در بقعه متبرکه بی‌بی شطیطه این شهر، اظهار داشت: امر به معروف در هر زمانی که شرایط ایجاب کند و افراد بتوانند انجام دهند، بر هر کسی واجب می‌شود.
وی افزود: مطابق با اصول اسلامی، یکی از وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان، اعمال تربیت دینی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با توصیه به خانواده‌ها در آشنا کردن فرزندان با داستان‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان ما بر اساس مکتب اسلامی تربیت نشوند، نخستین کسی که ضرر می‌کند، خود او و خانواده و بعد دیگران است.
این روحانی مسئول خطاب به حضار، ادامه داد: اگر می‌خواهید از منشا نور و رحمت فاصله نگیرید باید از مباحث قرآنی فاصله نگیرید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: وظایف ما در قبال قرآن این است که در ایام روزگار، زندگی‌مان با امور قرآنی، حشر و نشر داشته باشد.
ذاکری افزود: در قبال جامعه موظفیم آنها را به جلسات قرآنی و تدبر و عمل در قرآن کریم، دعوت کنیم.
به گفته وی، جلسات قرآنی جدای از مزین بودن به تلاوت، باید به تفکر در معانی مزین باشند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با بیان اینکه زمینه آشنایی همه اقشار با قرآن، وظیفه نهادهای مذهبی و متدینان است، تاکید کرد: باید مفاهیم قرآنی را در فضای جامعه اسلامی گسترش دهیم.
این مقام مسئول یادآور شد: وظیفه ما در قبال قرآن کریم فقط انجام قرائت به‌صورت فردی نیست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور تصریح کرد: آیین‌نامه زندگی یک مسلمان، کتاب آسمانی قرآن است.
ذاکری با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) به مسلمانان مبنی بر تلاوت روزانه 50 آیه در طول شبانه‌روز، تاکید کرد: به دنبال تلاوت، دقت کردن در معانی قرآن و به دنبال آن تدبر و به دنبال آن عمل به قرآن در انتظار فرد قرائت کننده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور خاطرنشان کرد: قرآن زندگی انسان را از پلیدی‌ها، غفلت‌ها و فراموشی‌ها نجات داده و به سوی پروردگار متصل می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر انسان با قرآن حشر و نشر داشته باشد، پلیدی‌ها از زندگی او پاک می‌شود.
در این مراسم از برترین‌های طرح قرآنی یک‌هزار و 445 تجلیل به‌عمل آمد.
همچنین پنج نفر از قاریان شهرستان به اسامی علی قاسم‌آبادی، ابوالفضل قدوسی، مهدی خیرآبادی، خوش‌بیان و مهربانی که در طول ماه رمضان با اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور همکاری داشتند، تقدیر شدند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول