اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های مازندران خبر داد:

الزام کارت شناسایی برای مهمانداران وسایل نقلیه بین‌شهری

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از الزام کارت شناسایی برای مهمانداران وسایل نقلیه بین‌شهری خبر داد.

الزام کارت شناسایی برای مهمانداران وسایل نقلیه بین‌شهری
مجیدرضا نصرالله‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: با استناد به اختیار حاصله از ماده 9 آیین‌نامه حمل بار، مسافر و مدت لغو پروانه فعالیت و تعطیلی موسسات حمل و نقل جاده‌ای مصوب 1378، تبصره‌ای به ماده 14 ضوابط حمل و نقل مسافر الحاق شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تبصره، شرکت‌ها و موسسات مسافربری بین‌شهری افرادی را به ‌عنوان مهماندار به کار گرفته و برای آنها کارت شناسایی صادر می‌کنند که مطابق دستوالعمل مربوطه دارای مجوز معتبر فعالیت مهمانداری در بخش حمل و نقل مسافر بین شهری هستند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران خاطرنشان کرد: مهمانداران همه اتوبوس‌های بین شهری باید دارای کارت معتبر مهمانداری صادره از سوی کانون یا انجمن‌های صنفی مرتبط باشند و این کارت به منزله مجوز فعالیت است.
این مسئول در ادامه شرایط صدور کارت مهمانداری در وسایل نقلیه عمومی مسافربری  بین شهری را دارا بودن تابعیت ایرانی، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدایی، داشتن حداقل 16 سال و حداکثر 60 سال سن، صحت و سلامت جسمی و روحی ذکر کرد.
نصرالله‌نژاد مدارک مورد نیاز برای این امر را تکمیل فرم درخواست تقاضای صدور کارت مهمانداری، اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه، مدرک تحصیلی و کارت صحت و سلامت جسمی و روحی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم برای متقاضیان ذکور مشمول، دو قطعه عکس پرسنلی تمام رخ مربوط به یک ‌سال اخیر، ارائه گواهینامه معتبر از مراجع مورد تایید سازمان مبنی بر اتمام دوره آموزشی مطابق ضوابط سازمان که در آینده اعلام میشود، برشمرد.
وی مدت اعتبار کارت مهمانداری را دو سال و شرایط تمدید آن را ارایه در خواست کتبی از سوی متقاضی، ارائه مدرک تصویر شناسنامه یا کارت ملی دال بر اینکه سن متقاضی بیشتر از 60 سال نباشد، از بین نرفتن شرایط صدور، ارایه رضایت‌نامه از شرکت حمل و نقلی که مهماندار در ناوگان زیر پوشش آن شرکت فعالیت می‌کرد، ارایه گواهی طی دوره آموزشی مورد تایید نام برد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول