اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز نجوم ادیب اصفهان:

برنامه‌های نجومی طبق چارچوب شهرداری قابلیت اجرا دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: این مرکز برنامه‌های نجومی خود را برای توسعه این علم بر طبق چارچوب و قوانین شهرداری اصفهان پیش می‌برد.

برنامه‌های نجومی طبق چارچوب شهرداری قابلیت اجرا دارد
مهدی اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شهرداری اصفهان همواره از برنامه‌های نجومی مرکز ادیب تا آنجا که بر اساس قوانین این سازمان هماهنگ و قابل قبول بوده، حمایت کرده و همکاری‌های لازم را با بهترین کیفیت ممکن انجام داده است.
وی در مورد عملکرد مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: تلاش شده که برنامه‌های این مرکز بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیق و علمی صورت گیرد ولی به طور حتم باز هم اقدامات انجام شده به وسیله مرکز نجوم ادیب با انتظارات مخاطبان عمومی و سازمان شهرداری اصفهان در عمل تفاوت‌های اندکی دارد.
رئیس مرکز نجوم ادیب اصفهان ادامه داد: با اینکه از نظر خدمات رسانی و افزایش کیفیت برای این مرکز جای کار وجود دارد ولی با یک دیدگاه کلی می‌توان درصد رضایت‌مندی از مرکز نجوم ادیب را خوب و قابل قبول دانست.
وی در مورد شایعاتی که در مورد علم نجوم هر چند وقت یک بار بر سر زبان‌ها می‌افتد، اظهار داشت: یکی از این شایعات نجومی در حدود هشت سال گذشته مبنی بر قرار گرفتن مریخ در نزدیک‌ترین فاصله خود به سیاره زمین و در نتیجه دیدن دو ماه در آسمان به وسیله مردم است که برخی از رسانه‌ها شاید برای درج تیتر‌های داغ علمی و به دنبال آن بالا رفتن تیراژ روزنامه‌های خود اقدام به شایعه پراکنی در این مورد کردند.
اسحاقی ادامه داد: علاقه‌مندان علم نجوم باید به این نکته توجه داشته باشند در صورتی که سیاره مریخ حتی به نزدیک‌ترین فاصله خود به سیاره زمین نیز رسیده باشد درست مانند این است که یک لامپ را به جای اینکه در فاصله 100 متری از یک انسان روشن کنیم، در فاصله 90 متری این کار انجام شود که در این صورت تغییر چندانی در مقدار نور تابیده شده از این دو لامپ از دیدگاه انسانی به وجود نمی‌آید.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول