اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد:

حفاظت قانونی گسکر در میراث فرهنگی کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: شهر تاریخی و مدفون شده گسکر صومعه‌سرا به عنوان یکی از آثار ملی در حفاظت قانونی سازمان میراث فرهنگی کشور و استان قرار گرفته است.

حفاظت قانونی گسکر در میراث فرهنگی کشور
کریم شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا، شهر تاریخی و مدفون گسکر را یک فرصت جدید و طبیعی گردشگری در صومعه‌سرا دانست.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش علمی و جشنواره بومی‌محلی گسکرشناسی حرکتی نوین است، تصریح کرد: جشنواره گسکرشناسی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری در صومعه‌سرا و به دلیل استقبال هموطنان از این مراسم به صورت هر ساله برگزار می‌شود.
فرماندار صومعه‌سرا گیلان را استانی زیبا و دارای چشم‌اندازهای تاریخی و طبیعی بسیاری دانست و افزود: این جاذبه‌ها درتمام جای استان پراکنده شده که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند.
این مسئول گسکر را یکی از این چشم‌انداز و ظرفیت‌های تاریخی ـ طبیعی در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: گسکر بزرگ‌ترین شهر دوره اسلامی در گیلان است.
شعبانی گفت: این شهر تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی در حفاظت قانونی سازمان میراث فرهنگی کشور و استان قرار دارد.
وی وجود سفال‌ها و مهرهای دوره صفوی، حمام قدیمی، سکه‌های ضرب دوره اسلامی، کاشی کاری‌های منقوش به تصاویر انسان و پل‌های خشتی را از بارزترین دلایل وجود حیات زیستی در شهر مدفون و تاریخی گسکر عنوان کرد.
فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث زیرساخت‌های بکر گردشگری در منطقه گسکر ابراز داشت: با آغاز جشنواره سه روزه گسکر در صومعه‌سرا و استقبال مردم از این برنامه ملی، سرمایه‌گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان ترغیب و تشویق شده‌اند.‌
این مسئول با قدردانی از تلاش بی‌وقفه کاوشگران و باستان شناسان فعال در سایت طبیعی گسکر اضافه کرد: تلاش این گروه‌ها در معرفی شهر تاریخی گسکر بسیار تاثیرگذار بوده است.
شعبانی به برپایی 70 غرفه صنایع دستی، محصولات دامی و کشاورزی و پخت غذاهای بومی و محلی در حاشیه برپایی جشنواره مذکور اشاره کرد و متذکر شد: ایجاد این غرفه‌ها و بازدید مهمانان و گردشگران از آن موجب شناخت و معرفی بیشتر فرهنگ و تمدن مردمان گیلان زمین می‌شود.
وی برپایی غرفه‌های بومی و محلی را در چرخش اقتصادی اهالی بومی گسکر نیز تاثیرگذار خواند.
فرماندار صومعه‌سرا از برپایی 70 غرفه صنایع دستی، محصولات دامی و کشاورزی در نخستین جشنواره ملی گسکر خبر داد و اذعان داشت: شهر تاریخی و مدفون گسکر یک فرصت جدید و طبیعی گردشگری در صومعه‌سر است و ایجاد این غرفه‌ها و بازدید مهمانان و گردشگران از آن موجب شناخت و معرفی بیشتر فرهنگ و تمدن مردمان گیلان زمین می‌شود.
این مسئول برپایی غرفه‌های بومی و محلی را در چرخش اقتصادی اهالی بومی گسکر نیز تاثیرگذار خواند.
جشنواره گسکر همچنان در حاشیه شهر مدفون و تاریخی گسکر در بخش ضیابر صومعه‌سرا برای بازدید گردشگران و مهمانان برپا است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول