اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی قزوین خبر داد:

اعزام هیئت تجاری قزوین به روسیه

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان قزوین از اعزام هیئت تجاری بازاریابی تخصصی محصولات کشاورزی از این استان به کشور روسیه خبر داد.

اعزام هیئت تجاری قزوین به روسیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، مجید برزگر بیان کرد: به زودی هیئت تخصصی تجاری و بازاریابی با هدف بازاریابی محصولات کشاورزی استان و با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین به کشور روسیه اعزام خواهد شد. 
معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان قزوین اضافه کرد: این سازمان با مشارکت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قزوین و همچنین با توجه به توانمندی‌های استان قزوین در زمینه‌های مختلف کشاورزی و در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و به منظور توسعه صادرات غیرنفتی، مطالعه بازار و امکان سنجی گسترش بازار هدف کالاهای صادراتی کشاورزی این اقدام را در برنامه کاری خود قرار داده است.
وی عنوان کرد: صادرات استان قزوین در سال 89 به کشور روسیه در حدود 3.5 میلیون دلار بوده است که عمده کالاهای صادراتی استان به این کشور را کشمش، پودر شوینده، خرما، انواع میوه و سبزیجات تازه، شیشه و سنگ ساختمانی تشکیل می‌دهند.
برزگر اعلام کرد: در سال 89 صادرات کشور به روسیه حدود 336 میلیون دلار بوده است که عمده کالاهای صادراتی ایران به روسیه عبارتند از پسته، انواع میوه و سبزیجات تازه، کشمش و غیره است.
وی توضیح داد: در چهار ماه ابتدایی سال جاری نیز 800 هزار دلار کالا از استان قزوین به کشور روسیه صادر شده که طی این مدت صادرات کشور به روسیه در حدود 106 میلیون دلار بوده است.
معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان قزوین با اشاره به افتتاح میز کشوری کشمش در قزوین اظهار کرد: نخستین همایش توسعه صادرات کشمش با هدف بررسی مسائل و مشکلات صادرات این محصول و افتتاح میز کشوری کشمش به منظور ایجاد زمینه و بستری مناسب برای تسهیل و افزایش صادرات آن در استان قزوین برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: با توجه به سطح زیر کشت انگور و میزان تولید کشمش در ایران، این محصول از جمله کالاهای دارای زمینه صادراتی در کشور به شمار می‌رود.
برزگر اضافه کرد: ایران پس از کشورهای ترکیه و آمریکا با 16 درصد سهم صادرات جهانی کشمش، دارای رتبه سوم صادرات در بازارهای جهانی است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول