اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی شهردار رشت خبر داد:

پیشرفت 40 درصدی سنگ‌فرش بازار سنتی رشت

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهردار رشت گفت: سنگ‌فرش بازار سنتی رشت 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 40 درصدی سنگ‌فرش بازار سنتی رشت
علی خاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با مهم دانستن بحث مقوله پیاده روسازی اظهار داشت: مناسب‌سازی فضاهای شهری به ویژه پیاده رو یکی از مباحث اساسی است که در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در زندگی شهروندان تاثیر عمده و نقش برجسته‌ای دارد.
وی افزود: یکی از مشکلات شهر رشت نداشتن پیاده روی مناسب در بسیاری از معابر بوده که برای حل این معضل حوزه معاونت فنی و عمرانی به تناسب اعتبارات در سال جاری حدود 150 هزار متر مربع را در دستور کار قرار داده و کار انتخاب پیمانکار انجام شده و در شرف قرارداد است.
معاون فنی و عمرانی شهردار رشت افزود: در سه سال گذشته حدود 320 هزار متر مربع پروژه پیاده روسازی انجام گرفت و تحویل شهروندان شده است.
وی با بیان اینکه سطح کلی پیاده روسازی در شهر رشت حدود 3.5 میلیون متر مربع است، اذعان داشت: این کار با تلاش مجموعه شهرداری رشت و با توجه به ظرفیت اجرایی بهسازی و نوسازی این پیاده روها هر ساله در برنامه کاری این مجموعه قرار دارد.
خاوری کفپوش بازار سنتی رشت را نیز یکی دیگر از اقدام‌های ضروری عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه در چند فاز اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه به متراژ 5 هزار متر مربع بوده و مدت اجرای آن پنج ماه به طول می‌انجامد.
معاون عمران شهردار رشت هزینه این طرح را پنج میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی پروژه را 40 درصد ذکر کرد و افزود: امیدواریم با همراهی اداره آب و فاضلاب استان این پروژه هر چه سریع‌تر به انجام برسد.
معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اذعان داشت: به واسطه عدم وجود بریدگی در میدان قلی‌پور و همچنین ترافیک شدید منطقه مذکور و خیابان‌های اطراف در صدد برآمدیم تا این تقاطع را ایجاد کنیم.
فرهاد نصیری بیان داشت: در این طرح یک میدان نیمه بیضی طراحی شده که برای گردش به چپ‌ در طول 150 متر از هر طرف جان‌پناه تعبیه و اصلاح هندسی در پیاده روها و خیابان‌های اطراف ایجاد شده است..
وی ادامه داد: این طرح پس از تصویب کارگروه ترافیکی شهرداری رشت اجرایی شده است تا با یاری شهروندان گامی مهم در راستای کاهش بار ترافیکی شهر رشت برداریم.
معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ابراز داشت: با توجه به نزدیک بون فصل پاییز و آغاز بازگشایی مدارس تمهیدات مناسبی در بحث خط‌کشی طولی و عرضی خیابان‌ها و خط کشی عابر پیاده، چراغ دار کردن تقاطع جدید و اصلاح چراغ‌های راهنمایی، پاکسازی تابلوها، نصب سرعت‌گیرهای استاندارد و علائم ترافیکی مناسب در دست اقدام داریم که امید است با همراهی شهروندان و مشارکت اعضای کارگروه ترافیک و تمام سازمان‌ها و اداره‌ها ذی‌ربط این مهم را به سرانجام برسانیم.
وی، استفاده شهروندان از وسائط حمل و نقل عمومی را در کاهش بار ترافیکی شهر ضروری دانست و تصریح کرد: باید برای رفاه عمومی از آوردن خودروهای تک سرنشین خودداری کنیم و فرهنگ استفاده از تاکسی و اتوبوس‌های درون شهری را اعتلا دهیم تا همگان در شهر از ترافیک سهل و آسانی برخوردار شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول