اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم مهر ماه انجام می‌شود؛

فراخوان جشنواره نوزدهم هنرهای تجسمی جوانان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از فراخوان جشنواره نوزدهم هنرهای تجسمی جوانان در نیمه دوم مهرماه سال جاری خبر داد.

فراخوان جشنواره نوزدهم هنرهای تجسمی جوانان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری در حاشیه هجدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: نخستین بنیاد نخبگان تجسمی کشور با هدف ساماندهی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و انرژی متراکمی که در استعدادهای جوانان کشور نهفته است تشکیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تا قبل از جشنواره نوزدهم نشست مشترکی با شرکت‌کنندگان در شهرستان گرگان با هدف تنظیم و برنامه‌ریزی اهداف بنیاد نخبگان صورت می‌گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: با موافقت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 24 چهره برگزیده به صورت رایگان و با هدف تبادل تجربه‌ای که در رخدادهای بین‌المللی حضور می‌یابند تجلیل می‌شود.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی با بیان اینکه ارائه آثار می‌تواند با محوریت‌های آزاد وخلاق و یا به صورت موضوعی انجام شود، افزود: سه جایزه ویژه به مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال، 6 میلیون و 500 هزار ریال و 5 میلیون ریال به نفرات اول تا سوم که با محوریت بیداری اسلامی در داخل و خارج از کارگاه به خلق اثر مطلوب دست یافته‌اند اختصاص خواهد یافت.
منتظری بیان داشت: سال گذشته بنا بود تا کتاب جشنواره تجسمی به عنوان سندی ماندگار در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد که این امر محقق نشد اما در سال جاری آثار برگزیده هفدهمین و هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی تدوین می‌شود.
وی در مورد برنامه‌های آتی خاطرنشان کرد: نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان از برنامه‌هایی است که به آن پرداخته خواهد شد و امیدواریم نتیجه این جشنواره به طراحی تندیس‌های مفاخر استان منجر شود و تا پایان مهر ماه امسال نیز همایش حکیم میرفندرسکی در استان برگزار خواهد شد.چ
هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی با حضور 270 هنرمند داخلی و 20 هنرمند خارجی در استان گلستان آغاز به کار کرد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و استانداری گلستان از 19 تا 22 شهریورماه در گرگان برگزار می‌شود. 
هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان امسال در گرگان و نیز شهرهای کردکوی، علی‌آبادکتول، بندرترکمن و آق‌قلا برگزار می‌شود.
این جشنواره بین‌المللی برای سومین سال پیاپی در استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول