اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی صدا و سیمای مرکز گیلان خبر داد:

راه‌اندازی 2 فرستنده پرقدرت دیجیتال در رشت

خبرگزاری فارس: معاون فنی صدا و سیمای مرکز گیلان از راه‌اندازی دو فرستنده پرقدرت دیجیتال در رشت خبر داد و گفت: این دو فرستنده چند شهر استان گیلان را زیرپوشش قرار داده است.

راه‌اندازی 2 فرستنده پرقدرت دیجیتال در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علیرضا همدانیپور عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به وجود 23 ایستگاه ماهواره‌ای در آستارا اظهار داشت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و جایگزینی سیستم‌های دیجیتال با سیستم آنالوگ، ایجاد و راه‌اندازی سیستم دیجیتال موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق می‌شود.
وی ادامه داد: سیستم دیجیتال موجب صرفه‌جویی در پهنای باند فرکانس شده و تعدد کیفیت پخش شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی را به همراه دارد.
معاون فنی صدا و سیمای مرکز گیلان با تصریح بر اینکه در سیستم آنالوگ با یک فرستنده تلویزیونی تنها یک شبکه قابل پخش خواهد بود افزود: در سیستم‌های آنالوگ مشکلاتی مانند تداخل و نویز و عدم دریافت فرکانس با کیفیت بالا وجود دارد که امیدواریم با جمع‌آوری سیستم‌های آنالوگ و راه‌اندازی سیستم دیجیتال این مشکلات کاملا برطرف ‌شود.
وی استفاده از برنامه‌های تلویزیونی و چند برنامه رادیویی با کیفیت عالی را از جمله مزایای استفاده از سیستم دیجیتال برشمرد.
همدانی‌پور افزود: برای راه‌اندازی 15 شبکه تلویزیونی و 11 شبکه رادیویی در یک ایستگاه کم قدرت تلویزیونی نیاز به حداقل 80 میلیون اعتبار مورد نیاز است..
این مسئول با اشاره به اینکه دنیا با سرعت به سمت گذر از سیستم آنالوگ و ورود به دنیای دیجیتال است، بیان داشت: تا پایان سال 2015 میلادی بسیاری از کشورها سیستم پخش آنالوگ خود را جمع‌آوری می‌کنند.
وی اضافه کرد: این مسئله در کشور ما نیز در حال پیگیری بوده و برخی از مراکز استان‌ها مانند قم در این زمینه پیشرو است.
معاون فنی صدا و سیمای مرکز گیلان تعداد ایستگاه‌های فرستنده استان را بالغ بر 280 ایستگاه عنوان کرد و اذعان داشت: در گیلان نیز با مساعدت استاندار و مسئولان صدا و سیما و مقامات عالی سازمان صدا و سیما دو فرستنده پر قدرت دیجیتال در رشت راه‌اندازی شده که مرکز استان و چند شهر استان را زیر پوشش قرار داده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول