اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی راه آهن گنبد اینچه برون از نیمه دوم سال جاری‌

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی راه آهن گنبد-اینچه برون به عنوان بخشی از راه‌آهن گرگان-گنبد-اینچه برون در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود و با احداث آن کشورهای آسیای میانه به خلیج فارس و از طریق ایران به آسیای شرقی و جنوب شرقی متصل خواهند شد.‌

آغاز عملیات اجرایی راه آهن گنبد اینچه برون از نیمه دوم سال جاری‌
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه، ‌احمد صادقی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به خواست مردم گنبد برای اتصال به مرز، عملیات احداث راه آهن گنبد- اینچه برون نیمه دوم سال جاری آغاز شده و شهرستان گنبد نیز به شبکه ریلی مذکور متصل می‌شود.
وی تسهیل در تزانزیت بار به سمت خلیج فارس و اقیانوس هند را از جمله مزایای احداث این خط ریلی عنوان کرد و گفت: راه‌آهن گرگان-اینچه برون به سبب واقع شدن در موقعیتی ممتاز به لحاظ مواصلاتی در رونق اقتصادی کشور و استان گلستان تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
صادقی یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه بر عهده پیمانکاران ایرانی است که هم در داخل ایران و هم در خاک ترکمنستان پروژه را در دست اجرا دارند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: این خط ریلی بخشی از کریدور اصلی به طول 960 کیلومتر است که از کشور قزاقستان آغاز شده و پس از عبور از ناحیه شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان در ناحیه برکت می‌رسد و در محدوده اترک از خاک ترکمنستان خارج شده و در منطقه داشلی برون و اینچه برون به خاک ایران می‌رسد.
معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: این خط آهن در داخل ایران پس از گذر از پل مرزی رودخانه اترک به ایستگاه تغییر بوژی می رسد و پس از طی حدود 53 کیلومتر و با گذر از حوالی شمالی شهر گنبد به سمت غرب تمایل یافته و با پیمودن 90 کیلومتر به ایستگاه جدید تشکیلاتی گرگان می رسد.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول