اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای شهر بیرجند به انجام امور غیر کارشناسی اعتراف کرد؛

جمع‌آوری المان، نوشدارو بعد از مرگ سهراب

خبرگزاری فارس: در دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند نصب المان غیرکارشناسی شده میدان شهدا مورد انتقاد شدید کلیه اعضا قرار گرفت.

جمع‌آوری المان، نوشدارو بعد از مرگ سهراب
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، با عنایت به اینکه المان مذکور از لحاظ هنری، بار مفهومی و معیارهای ظاهری در شأن شهدای عزیز، خانواده گرانقدرشان و مردم شریف بیرجند نیست جمع‌آوری سریع این المان مورد تاکید قرار گرفت.
بر اساس این خبر المان مذکور از همان ابتدا مورد انتقاد شدید شهروندان قرار گرفت که این انتقادات همچنان ادامه دارد.
اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند علاوه بر اعتراض شدید شهروندان، عدم برخورداری از زیبایی بصری، عدم تناسب ابعاد المان با قطر میدان، رعایت نشدن آناتومی مناسب در پیکره، توجه نکردن به الگوی زن ایرانی و بار مفهومی دور از شأن شهدا و خانواده معظم آنها را از جمله ایرادات اساسی المان میدان شهدا عنوان کردند.
در ادامه جلسه کلیه اعضا ضمن تاکید بر نظارت ویژه در پروژه‌های زیباسازی و المان‌های میادین اعلام کردند یک مجسمه صرفا یک سازه نیست بلکه سمبل و نمادی برای یک شهر است و عملا تبدیل به نشانه می‌شود.
بنا بر اعتقاد اعضای شورای اسلامی بیرجند هدف از نصب یک المان باید بیدار کردن حافظه فرهنگی مردم باشد و نباید احجامی نصب شود که نه تنها چشم نواز نیستند بلکه به مزاحمانی بصری در فضای شهر بدل شوند.
این طرح توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی طراحی و اجرا شده است.
البته جای سؤال از مسئولان شورای شهر بیرجند وجود دارد که مگر قبل از نصب المان از کم و کیف آن خبر نداشتند و اینکه امروز چه کسی پاسخگوی حیف و میل کردن بیت‌المال است باید مشخص شود.
شهروندان بیرجندی به اقدامات قبلی مسئولان متولی از جمله نصب اسب‌هایی در میدان ابوذر و نصب ماهی در میدان مدرس بیرجند نیز انتقادات جدی داشتند.
در گذشته مسئولان شهر و شورای شهر بیرجند برای نصب اسب‌ها در میدان ابوذر بیرجند توجیهاتی از قبیل نجابت آوردند که برای مردم قانع‌کننده نبود و با نام ابوذر که از یاران پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند همخوانی نداشت، هرچند مسئولان در آن دوره به انتقادات توجهی نکردند.
میدان سوم مدرس نیز شاهد نصب نماد ماهی بود که مسئولان به عنوان تبلیغ یک پروتئین از آن یاد می‌کردند و به عنوان تبلیغ ماهی غذای سلامتی سعی کردند اقدامات غیرکارشناسی را توجیه کنند.
اما نصب نمادی در میدان شهدا که هنوز مشخص نیست پیام این نماد چیست انتقادات را بیشتر کرد و شهروندان این روزها تا نام نماد میدان شهدا را می‌‌آوریم از آن به عنوان نماد وحشت به ویژه در شب‌ها یاد می‌کنند.
البته این موضوع آن قدر مهم بود که معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار بیرجند نیز واکنش نشان داد.
معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار بیرجند اظهار داشت: طرح اجرا شده با میدان شهدا همخوان نیست، بهتر است با انجام حصارکشی و تکمیل، طرح در میدان دیگری نصب شود.
غلامرضا حسین‌پور تاکید کرد: با توجه به ابعاد نماد و وسعت میدان، طرح برای این فضا مناسب نیست و انتقال آن به میدان‌های دیگری مثل فرودگاه یا بلوار شهید عبادی مناسب‌تر است.
البته دیدگاه برخی مسئولان برای انتقال آن در حالی مطرح شد که میدانی متناسب با آن نماد هم به لحاظ نامگذاری و هم به لحاظ وسعت وجود ندارد و گویا باید این نماد قبل از نصب کامل به بایگانی منتقل شود تا زمانی که میدانی در بیرجند احداث شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول