اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی لاهیجان خبر داد:

برگزاری جشنواره فیلم 100 ثانیه شهروند در لاهیجان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی، حقوقی و اجتماعی شورای اسلامی شهر لاهیجان از ایده طرح برگزاری جشنواره فیلم 100 ثانیه شهروند در این کمیسیون تا پایان سال جاری در لاهیجان خبر داد.

برگزاری جشنواره فیلم 100 ثانیه شهروند در لاهیجان
جواد نجارتمیزکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان اعضای سومین دوره شورای اسلامی این شهر را عمدتاً فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی دارند و تلاش می‌کنند فعالیت‌های انجام شده در شأن این شهر فرهنگی باشد.
وی برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را یکی از فعالیت‌های انجام شده توسط شورای اسلامی و شهرداری لاهیجان خواند و افزود: سال گذشته نخستین دوره این جشنواره بدون کمک هیچ نهادی در لاهیجان برگزار شد.
نجارتمیزکار با اشاره به اینکه برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با استقبال مردم مواجه شد، تصریح کرد: امسال با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به صورت استانی برگزار شده ضمن اینکه سال آینده این جشنواره به صورت کشوری برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان ساخت مکان‌های فرهنگی را از جمله اقدام‌های این شورا دانست و یادآور شد: لاهیجان از قدمت تاریخی و فرهنگی خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در گذشته چهار سینما در لاهیجان وجود داشت، گفت: در حال حاضر حتی یک سینما نیز در لاهیجان وجود ندارد و با صدور مجوز برای سینما شهر سبز، دو سینمای کوچک در مکان این سینما احداث می‌شود.
نجارتمیزکار به احداث سالن سینما تئاتر در میدان جانبازان لاهیجان اشاره کرد و ابراز داشت: لاهیجان دارای یک سینمای چهار بعدی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان احداث مکان‌های نمایشی روباز را از رویکردهای شورا و شهرداری این شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: سالن تئاتر روباز لاهیجان در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در بوستان هنر افتتاح شد.
وی با اشاره به احداث فرهنگ‌سرای باغ ملی لاهیجان از 15 سال گذشته تا کنون توسط مسکن و شهرسازی، بیان داشت: مدت سه ماه است که احداث این مجتمع دوباره آغاز شده و امیدواریم در دهه فجر امسال افتتاح شود.
نجارتمیزکار از ایده طرح برگزاری جشنواره فیلم 100 ثانیه شهروند در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان تا پایان سال جاری در این شهر خبر داد و تصریح کرد: مقدمات برگزاری جشنواره عکس قدیم لاهیجان در آبان ماه سال جاری نیز در حال انجام است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان استقبال مردم از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در این شهر را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: همزمان در 12 نقطه از شهر روزانه چهار نمایش اجرا می‌شد و این امر موجب تحول فرهنگی در لاهیجان شده است.
وی اطلاع‌رسانی در بحث شهروندی را از اهداف جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اعلام کرد و ابراز داشت: هنر بهترین زبان برای انتقال پیام‌ها و مفاهیم فرهنگی به مردم است و با این روش پیام‌ها لطیف‌تر و راحت‌تر منتقل می‌شود.
نجارتمیزکار با تاکید بر اینکه تمام مسئولان لاهیجان بحث ایده‌های فرهنگی را دنبال می‌کنند، گفت: با رویکرد فرهنگی می‌توان در تمام زمینه‌ها موفق عمل کرد.
به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان، بحث شهروندی، ایمنی، زباله، راهنمایی و رانندگی و... را می‌توان با زبان هنر و ابزار فرهنگی به آسانی به مردم انتقال داد و مردم بسیار راحت‌تر می‌پذیرند.
وی اختصاص سالانه 120 میلیون تومان به باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری لاهیجان را از دیگر اقدام‌های شورای اسلامی و شهرداری این شهر در بحث فرهنگی عنوان کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول