اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

اتحاد جهان اسلام وهابیت را مچاله می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: اتحاد امت‌های اسلامی در جهان اسلام می‌تواند وهابیت را مچاله کرده و به زباله‌دان تاریخ بسپارد.

اتحاد جهان اسلام وهابیت را مچاله می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام رحمان حسن‌زاده صبح امروز در مراسم بزرگداشت ایام هتک حرمت بقیع در 86 سال قبل، در مسجد میرزا‌علی اکبر اردبیل اظهار داشت: وهابیت بیش از یک قرن است که با انواع ترفند‌ها و توطئه‌ها علیه جهان اسلام در صدد به خفت و خاری کشاندن شیعیان و سنی‌هاست و هرگز نیز حرمت و احترامی برای قبور ائمه اطهار و بزرگان دین اسلام نگذاشته است.
وی بیان داشت: این گروهک ضاله در سال 1344 هجری قمری با حمله به مدینه و مسلط شدن به این شهر قبور ائمه بقیع را که بارگاهی با جلال و شوکت داشت تخریب کرد به طوری که در این تخریب علاوه بر قبر ائمه اطهار، قبور زنان پیامبر و فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی (ع) با خاک یکسان شد.
وی این حرکت فجیع و غیر ‌قابل قبول را همراه با اعتراض و گله‌مندی از اندیشه وهابیت اعلام کرد و افزود: در آن زمان عالم اسلام در عزای عمومی این اقدام خون گریه کرد به طوری که علما و روحانیون در حوزه‌ها کلاس درس را تعطیل و جهان اسلام علیه وهابیت به پا خواستند.
این مسئول به برخی دیگر از جنایات این فرقه ضاله اشاره کرد و بیان داشت: به آتش کشیدن و از بین بردن 60 هزار کتاب و سند معتبر دین اسلام و سخنان ائمه اطهار از دیگر جنایات این فرقه بوده که برای عالم اسلام خسارات جبران‌ناپذیری را برجای گذاشته است.
حسن‌زاده به فجیع‌ترین جنایات گروهک وهابیت و بهاییت در کشتار حجاج بیت‌الله‌الحرام اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در سال 66 این جریان با حمایت و هدایت امریکا اقدام به کشتار حجاج ایرانی کرد امروز در یک اقدام شنیع دیگر عتبات عالیات را مورد هجمه سنگین اعمال تروریستی انجام داده و به کشتن شیعه و ریخته شدن خون او فتوا می‌دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه مبنای فکری این فرقه منحرف را برگرفته از تفکر صهیونیسم توصیف کرد و گفت: امروز رژیم‌های صهیونیستی و سایت‌های مرتبط با آنها با در اختیار گذاشتن پول کلان در خدمت چنین گروهک‌هایی آنها را علیه جهان اسلام و تشیع تحریک می‌کنند و این برای مزدوران منطقه‌ای امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس بسیار نامطلوب و ناشایست است.
وی تصریح کرد: اگر عربستان امروز میلیاردها دلار از پول نفت خود را در اختیار دارندگان چنین اندیشه ناپاک و ناسالم قرار می‌دهد به خاطر آن است که عمّال این حکومت و رژیم ناصالح از طریق اقدامات وهابیت برای خود جایگاه مادی کسب کرده و با غفلت از پیامد‌های چنین اقداماتی خود را وابسته امریکا  و رژیم صهیونیستی معرفی می‌کنند.
حسن‌زاده در پایان گفت: ‌امت اسلامی با وحدت و همدلی می‌تواند این غده چرکین را از پیکره عالم اسلام نابود کرده و از بین ببرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول