اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

سهم ناچیز کتاب در سبد اقتصادی خانوار نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سهم ناچیز کتاب در سبد اقتصادی خانوار نگران‌کننده است و باید برنامه‌ریزی‌های مسئولان در راستای افزایش سرانه مطالعه و خرید کتاب صورت گیرد.

سهم ناچیز کتاب در سبد اقتصادی خانوار نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر نوخواه صبح امروز در همایش توسعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری بیله‌سوار اظهار داشت: اهداف اصلی برگزاری این همایش در شهرستان‌های استان ارتقای شاخص‌های فرهنگی و توسعه مطالعه مفید در روستاهاست.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کتابداران سراسر کشور در تیر ماه سال جاری گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در فرزندان برنامه‌ریزی شود و خانواده‌ها در این خصوص نقش موثری میتوانند ایفا کنند.
این مسئول با اشاره به سهم ناچیز کتاب در سبد اقتصادی خانوار، خواستار توجه بیش از پیش خانواده به کتاب خوان کردن فرزندان شد و اضافه کرد: گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی وظیفه همه نهادها و ارگان‌های فرهنگی و اجتماعی است و هیچ نهادی نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.
نوخواه با اشاره به وجود آیات و روایات متعدد در خصوص لزوم  یاد گیری علوم، تفکر و تدبر در آیات روشنگر قرآن را سبب کمال و سعادت بشریت دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در جامعه افق جدیدی در مسیر تحول و پویایی علمی و اقتصادی و فرهنگی جامعه ترسیم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نویسندگان و اصحاب قلم باید با الهام از منابع غنی اسلامی به مقابله با فرهنگ غیر انسانی غربی برخیزند تصریح کرد: اشاعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه است و نباید با دید تزئینی و تشریفاتی به آن نگریسته شود.
معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از ارسال مقالات متعدد به دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: برگزاری برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در روستاها سبب بسط و گسترش این فرهنگ متعالی خواهد شد.
نوخواه یکی از رسالت‌های اساسی پیامبران را ابلاغ فکر و تفکر خداوند متعال به مردم دانست و بیان داشت: این رسالت نیز از طریق کتاب‌های آسمانی بصورت وحی بر پیامبران نازل میشد و همین امر نشانگر اهمیت کتاب و مطالعه در بین افراد بشر است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول