اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه پایانی شهریورصورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه توانمندیهای میراث فرهنگی در بشرویه

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه پایانی شهریور ماه و تشدید مسافرت‌های تابستانی نمایشگاهی از توانمندیهای میراث فرهنگی بشرویه در محل مجتمع بین راهی امام رضا(ع) گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه توانمندیهای میراث فرهنگی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مسئول اداره میراث فرهنگی بشرویه صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و غرفه میراث فرهنگی شهرستان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت گردشگری و عبور زائران حریم رضوی و مسافرانی که از منطقه غرب کشور از مسیر این شهرستان عبور میکنند اولویت و بهترین امکان موجود برای ما است.
هاشم اتفاقی ادامه داد: معرفی فرهنگ بومی و محلی و جاذبه‌‌های تاریخی و اقلیمی شهرستان که در نوع خود بینظیر و منحصر‌ به ‌فرد است و شاید برای خیلی از هموطنان ما شناخته شده نباشد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان و صنعت‌گران شهرستان که در طول مدت تابستان در کلاس‌های اوقات فراغت تولید شده است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
اتفاقی یادآور شد: مشبک، گلیم‌کاری، سرمه‌دوزی، معرق‌چوب و کاشی و بسیاری از تولیدات هنرمندان این مرکز بوده است.
وی با اشاره به هماهنگی برای پرداخت تسهیلات وام اشتغالزایی خانگی برای 12 نفر در طول تابستان ادامه داد: در طول این ایام برای 250 نفر نیز با همکاری مرکز فنی وحرفه‌ای شهرستان گواهینامه آموزش هنرهای دستی صادر شده است.
در ادامه این مراسم نمایشگاه توانمندیهای میراث فرهنگی با حضور مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعه موقت و دیگر مسئولان شهرستانی گشایش یافت و مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.
معرفی فرهنگ بومی و نصب تابلوهایی با نوشتاری از ضرب‌المثل‌ها به لهجه بشرویه‌ای و همچنین انجام برنامه‌های عملی هنرهای صنعتی و دستی در محل نمایشگاه از ویژگیهای خاص این نمایشگاه بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول