اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

تحقق مصوبات دولت بسترساز تحول در محیط زیست است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به برخی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت در بخش محیط زیست استان، گفت: تحقق این مصوبات زمینه را برای تحول وسیع در کردستان فراهم می‌کند.

تحقق مصوبات دولت بسترساز تحول در محیط زیست است
ناصح قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: اختصاص 3 میلیارد تومان برای آموزش و تنویر افکار عمومی با هدف ارتقای زیست‌محیطی از محل اعتبارات ملی در سال‌های 90 و 91 یکی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت در بخش محیط زیست است.
وی ایجاد، تکمیل و توسعه فضایی کاری با عنوان تحقیقات زیست‌محیطی را یکی دیگر از این مصوبات عنوان کرد و افزود: این فضا در مساحت یک‌هزار مترمربع از محل اعتبارات استانی احداث و از محل اعتبارات ملی نیز تجهیز می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: 7.5 میلیارد ریال نیز برای خرید 12 دستگاه خودرو کمک‌دار به منظور حفاظت بیشتر از مناطق حفاظت شده و همچنین سایر مناطق از محل مصوبات این سفر به استان اختصاص می‌یابد.
قادری همچنین خرید پنج ایستگاه سنجش آلودگی هوا با اعتباری افزون بر 6 میلیارد و 250 میلیون ریال، استخدام نیروی پیمانی و اختصاص پست سازمانی با اولویت نیروهای قراردادی این اداره‌کل و اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد جایگاه دفع پسماندهای روستایی و شهری را از دیگر مصوبات سفر سوم هیئت دولت در بخش حفاظت محیط زیست برشمرد.
به گفته وی، تجهیز و تشکیل یگان مناطق حفاظت شده، احداث و یا تامین ساختمان ادارات محیط زیست شهرستان‌های سنندج، دیواندره و سروآباد از محل اعتبارات استانی و ساخت موزه تاریخ طبیعی از دیگر مصوبات سفر سوم هیئت دولت در کردستان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: بر اساس این مصوبات، پاسگاه‌های محیط‌بانی به دستگاه‌های الکترونیکی با اعتبارات استانی و ملی تجهیز شده و به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی به صنایع و مجموعه‌های تولیدی تسهیلاتی اعطا می‌شود.
قادری در ادامه یادآور شد: عملیات اجرایی احداث 12 محیط‌بانی در شهرستان‌های قروه، کامیاران، سروآباد و سقز آغاز شده به گونه‌ای که برخی از آنها اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این تعداد، آمار پاسگاه‌های محیط‌بانی استان به 16 مورد افزایش می‌یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: موافقت لازم برای استخدام 20 فارغ‌التحصیل دانشگاهی مرتبط اخذ شده است و اصلاح ساختار 60 نیروی دیگر در دستور کار و اولویت این اداره‌کل قرار دارد.
قادری در پایان از خرید سه دستگاه خودرو کمک‌دار از محل مصوبات سفر سوم خبر داد و افزود: ساخت مرکز تحقیقات گونه‌های در معرض خطر گیاهی و جانوری استان نیز کلنگ‌زنی و آغاز شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول