اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه درمیان:

11 سپتامبر برگ سیاهی در تاریخ آمریکاست

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: خطیب جمعه درمیان گفت: 11 سپتامبر سال 2001 نشانه سرسپردگی دولتمردان آمریکا به صهیونیسم بین‌الملل و برگ سیاه دیگری در کتاب تاریخ آمریکاست.

11 سپتامبر برگ سیاهی در تاریخ آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر سنجری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اسدیه اظهار داشت: طراحی نقشه آمریکایی صهیونیستی برای حمله به برج‌های دوقلو بیان‌کننده خوی وحشی‌گری و جنگ افروزی استکبار در ریختن خون بی گناهان است.
امام جمعه درمیان با بیان اینکه دولتمردان آمریکا با تخریب برج‌های دوقلو مجوز حمله به عراق و افغانستان را برای خود صادر کرده‌اند، اظهار داشت: رسوایی سردمداران مستکبر جهان در عراق و افغانستان آنان را در سراشیبی سقوط به زباله‌دان تاریخ قرار دارد.
وی ایمان به غیب، اقامه نماز و انفاق را از صفات مؤمنین و
متقین برشمرد و تصریح کرد: مردم مسلمان ایران برای برپایی حکومت عدل الهی و رسیدن به آزادی از جان و مال خود انفاق کردند تا به اوج قله‌های علم و معرفت رسیدند.
خطیب جمعه درمیان از آیت‌الله طالقانی به عنوان ابوذر زمان یاد کرد و ادامه داد:  بزرگ‌ترین نقش آیت‌الله طالقانی در تفسیر قرآن و به کار بردن الفاظ سیاسی علیه رژیم بود زیرا وی آیاتی که در راستای برخورد و مبارزه با طاغوت بود بیان کردند و برای جوانان خوب تفهیم میکرد.
سنجری با اشاره به نقش سینما در مبارزه با تهدیدات جنگ نرم و روز سینما عنوان کرد:  با توجه به اینکه حدود 80 درصد اطلاعات ما از طریق بینایی به دست می‌آید نقش رسانه‌های تصویری در فرهنگ جامعه به خوبی روشن می‌شود، از طرفی فقدان فرهنگ مطالعه به ویژه در کشور ما نقش و اثرگذاری رسانه‌های صوتی و تصویری را چند برابر کرده است.
وی با اشاره به تولید سالانه قریب 700 فیلم در ترویج سکولاریسم و بیاعتقادی و کمرنگ کردن دین اسلام در جهان یادآور شد: یکی از کارهای موثری که مسئولان و دست‌اندرکاران در حوزه جنگ نرم به ویژه مسئولان رسانه ملی باید همیشه دقت داشته باشند بحث استفاده از ابزارهای فرهنگی است که در تمام دنیا به ویژه در کشورهای غربی برای تهاجم و هجوم نرم به فرهنگ‌های دیگر مورد استفاده است.
خطیب جمعه درمیان یکی از ابزارهای مهم جنگ نرم را سینما برشمرد و افزود: به تعبیری سینما نه سرگرمی‌ساز است نه شادی افروز بلکه سینما تمدن‌ساز و تمدن‌سوز است و این تمدن سازی و تمدن سوزی را می‌توان به خوبی در فیلم‌های غربی دید، که عمده‌ترین قسمت آن در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد.
وی ترور و حذف فیزیکی را یکی دیگر از راهکارهای استکبار در رسیدن به اهداف پلیدش برشمرد و با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدنی اظهار داشت: بزرگداشت یاد شهدا به ویژه شهدای محراب تعظیم شعائر اسلامی است.
سنجری از شهید مدنی به عنوان عالمی وارسته و مجاهدی نستوه یاد کرد و افزود: این بزرگوار در طول زندگی با برکت خود خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب اسلامی کرد و یار صدیق امام و همراهی با وفا برای انقلاب بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول