اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی:

بصیرت جامعه مرهون تریبون‌های نماز جمعه است

خبرگزاری فارس: مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: بصیرت کنونی جامعه مرهون تریبون‌های نماز جمعه و ائمه جمعه متعهد و پیرو ولایت است.

بصیرت جامعه مرهون تریبون‌های نماز جمعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی رحیم‌آبادی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، از ائمه جمعه به عنوان روشنگران صراط ولایت یاد کرد.
وی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ملت ایران به واسطه بصیرت، ایمان و مجاهدت مردم در سایه اطاعت از ولایت فقیه به الگویی عملی برای جهان اسلام تبدیل شده است.
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: امروز نماز جمعه در نظام اسلامی از محبوبیت بالا و موقعیت مهمی برخوردار است و این محبوبیت به خاطر اعتماد مردم به این جایگاه و خطیب جمعه است و پشتوانه بسیار محکم برای نظام و حلقه اتصال مردم با رهبری نظام به شمار میرود.
وی از نماز جمعه به عنوان مظهر اقتدار نظام و عامل وحدت و همبستگی در داخل و سد محکم و دژ نفوذ ناپذیر در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی یاد کرد و ابراز داشت: همه ما موظف هستیم با حضور حماسی خود این جایگاه را تقویت کنیم چون تضعیف نماز جمعه و حضور کمرنگ مردم در نمازجمعه یکی از خواسته‌های مهم و استراتژیک دشمنان است.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری هم گفت: تریبون نماز جمعه خاکریزی مستحکم در مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی دشمن است.
غلامرضا طاهری با بیان اینکه نماز جمعه تبیین‌کننده ماهیت و اهمیت جماعات در فرهنگ اسلامی است، یادآور شد: ارتقاء بصیرت، استحکام وحدت، بسیج عمومی جامعه در برخورد با توطئه‌های دشمن و صیانت از حقوق مردم از دیگر اهداف برپایی نماز جمعه در حکومت اسلامی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه با نگاه توحیدی میتوان تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کرد و با نگاهی واقع‌بینانه و با تحلیل‌های درست و عقلانی میتوان در این میدان پیروز و موفق شد، عنوان کرد: ائمه جمعه باید با ارائه تحلیل‌های قوی و بالا بردن قدرت علمی جامعه از توانایی جوانان به عنوان  یک مؤلفه قوی و مؤثر در برابر جنگ نرم استفاده کنند.
طاهری از تریبون نماز جمعه به عناون پاسخگویی به نیازهای جوانان و شبهات آنان یاد کرد و ادامه داد: یکی از کارهای دشمن این است که در جامعه به ویژه بین جوانان شبهه ایجاد کند.
امام جمعه اهل سنت اسدیه نیز گفت: اقامه نماز، احیای امر به معروف و نهی از منکر سه ویژگی بارز مومنین و متقین است.
مولوی سید احمد عبدالهی مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه را بیان حقایق و واقعیات جهان اسلام و اعتلای فرهنگی جوامع برشمرد و افزود: تمام مصیبت‌های جهان اسلام و جهالت حکام منافق و خود فروخته برخی از کشورهای اسلامی است که با ترویج فرهنگ مبتذل غربی سعی در مسخ و بی‌هویت ساختن جوان مسلمان را دارند.
در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام غلامحسین توکلی امام جمعه سابق شهرستان تقدیر و حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان درمیان معرفی شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول