اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

پژاک فتنه آمریکایی صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: گروهک تروریستی پژاک فتنه‌ای آمریکایی و صهیونیستی است.

پژاک فتنه آمریکایی صهیونیستی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد، بیان کرد: در خطبه اول آیه‌ای که مورد نظر است؛ تقواست ماه مبارک رمضان را گذراندیم ماهی که فصل رسیدن به تقواست.
وی ادامه داد: خداوند سبحان در این ماه پربرکت مومنان را به تقوا دعوت کرده است، خداوند سبحان دعوتش برای این نیست که تنها در این ماه مراقب تقوای خود باشیم بلکه در دیگر ایام نیز تقوا را پیشه خود کنیم و با تقوا انس بگیریم به طوری که همه زندگی ما رنگ و بوی تقوا بگیرد.
امام جمعه موقت قزوین افزود: خداوند سبحان میفرماید؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوا را رعایت کنید و تقوا را پیشه خود سازید که خدا آگاه است شما چه میکنید.
وی اضافه کرد: از آیات مختلف در خصوص تقوا چنین استنباط میشود که تقوا باید همواره در زندگی ما ساری و جاری باشد و همواره فکر ما باید بر این باشد که برای آینده خویش چه فرستاده‌ایم؟ هم اکنون اگر عزرائیل به سراغ شما میآید آیا توشه‌ای دارید، هر کس باید بداند که در زندگی خود چه کرده و چه میکند.
عابدینی اظهار کرد: بدانیم که هر کاری میکنیم خدا آگاه است و هرچه گذشته و انجام داده‌ایم جلوی چشم ماست.
وی تصریح کرد: خدافراموشی موجب میشود تا انسان به خودفراموشی برسد و خودفراموشی بدترین بیماریهای روحی و روانی است؛ گاهی میبینیم انسان به همه چیز حواسش هست یعنی اگر باغی دارد مراقب آب و آفت باغ است و یا اگر خودرویی دارد مراقب خودروی خود است اما انسان وقتی که به خود فراموشی رسید دیگر از حال خویش خبر ندارد و نمیداند که اگر در پیشگاه قرآن و خدا حاضر شود چه ایرادها و چه خوبیهایی دارد.
امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: اصل دیگر بر این تأکید دارد که انسان در نتیجه خودفراموشی فاسد میشود یعنی از پوشش دین بیرون میرود و دیگر آموزه‌های دینی او را محافظت نمیکنند و همانند میوه‌ای که از پوستش درآید زود فاسد میشود، انسان خودفراموش نیز رو به فساد میرود و این فساد موجب فسق شده و فرد مفسد میشود یعنی در فساد دیگران نیز موثر میشود.
وی اعلام کرد: خداوند سبحان میفرماید اهل بهشت و جهنم برابر نیستند و کسانی که میخواهند به مقصد اعلای انسانیت برسند باید تقوا پیشه کنند البته در اسلام این تقوا به صورت جمعی سفارش شده است یعنی با راهنمایی، سفارش، توصیه، امر به معروف و نهی از منکر و... مراقب هم و دلسوز یکدیگر باشیم.
عابدینی اظهار کرد: گران‌سنگ‌ترین رهاورد ماه مبارک رمضان تقوا بود، رهاورد دیگر این ماه دعا و مناجات بود یعنی در این ماه مناجات الهی عالم را پر کرده بود و همه جامعه ما توفیق نزدیکی به قرآن پیدا کرده بودند؛ تفکر قرآن، تلاوت قرآن، محافل قرآن و... در جامعه پرتو افکنده بود و باید این ارتباطمان با قرآن ادامه یافته و محفوظ بماند.
وی تأکید کرد: برپایی راهپیمایی روز قدس و ابراز احساس در کنار قدرت‌نمایی و نشان دادن اقتدار مسلمانان برای حمایت از مظلومان ویژگی دیگر ماه مبارک بود که در ادامه این ماه خدا با عید سعید فطر به پایان رسید.
امام جمعه موقت قزوین گفت: در آستانه سالروز ارتحال مجاهد خستگیناپذیر مرحوم آیت الله طالقانی هستیم کسی که اولین حکم امامت جمعه را از امام راحل(ره) گرفت همچنین شهادت آیت الله شهید مدنی را پیش رو داریم، شهیدی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای تبیین اندیشه‌های امام و انقلاب تلاش‌های بسیاری را انجام داد.
وی  با اشاره به سالگرد حادثه 11 سپتامبر توضیح داد: ماجرای آلوده به ننگ 11 سپتامبر و منهدم شدن برج‌های دوقلو موضوعی است که برخی ساده لوحانه هنوز فکر میکنند که این موضوع اتفاقی ساده بوده در حالی که آمریکاییها از اول برای این موضوع نقشه کشیده بودند و برای فروریزی برج‌ها بمب‌هایی کار گذاشته شده بود.
عابدینی خاطرنشان کرد: القاعده، بن‌لادن و امثالهم نیز عوامل آمریکایی بودند البته این دو عنصر را آمریکاییها بزرگ کردند و بعد وقتی که شرایط به گونه‌ای دیگر شد گفتند که ما خودمان این دو را از بین میبریم تا مردم بدانند ما چگونه هستیم حال آنکه مردم با این کارها گول استکبار را نمی خورند.
وی ادامه داد: آمریکاییها از فروپاشی شوروی درس عبرت گرفته بودند و با این کارها میخواستند فروپاشی خودشان را به تأخیر بیندازند در واقع آنها میخواستند از پیشرفت و جهانی شدن انقلاب اسلامی جلوگیری کنند ولی اینها ایده‌های خامی بود که نمیتوانست در مقابل سنت‌های الهی نتیجه‌ای داشته باشد؛ آنها گمان میکردند میتوانند با خدا بجنگند حال آنکه هرکس با خدا درافتاد، ور افتاد.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به بیداری اسلامی اظهار کرد: برخی در موضوع بیداری اسلامی نیز نگاه ساده اندیشانه دارند و عظمت و عمق بیداری اسلامی را نمیبینند و یا برخی نیز در نگاهی ساده انگارانه و یا مغرضانه چنین تصور میکنند که خود آمریکاییها میخواستند چنین شود ولی میبینیم که ملت‌ها همه به پا خواسته‌اند و به شدت از انقلاب اسلامی متأثر هستند و متوجه هستند که کفر و استکبار میخواهند انقلاب آنها را مصادره کنند.
وی افزود: ما نیز از این موضوع نگرانیم حتی کار به جایی رسیده که فرعون به پای میز محاکمه کشیده شده و امیدواریم با پایان کار این فرعون نسل فراعنه مصر منقرض شود و آینده انقلاب مصر، آینده‌ای انقلابی، قرآنی و اسلامی همچون انقلاب اسلامی ایران باشد.
عابدینی با اشاره به وضعیت مردم قحطی زده سومالی یادآور شد: مردم قحطی زده سومالی متحمل سختیهای بسیاری هستند البته کمکهای مردمی بسیاری برای آنها ارسال شده است ولی آنها باز هم به دارو و غذا نیاز دارند.
وی تصریح کرد: شکر خدا مردم کشورمان در کمک به مردم سومالی مشارکت خوبی داشتند ولی گرفتاری و بحران آنجا بیشتر از آن چیزی است که تصور میکنیم و هنوز ما باید به این قحطیزدگان کمک کنیم.
وی تأکید کرد: در پایان یاد و خاطره دو شهید فتنه آمریکایی صهیونیستی پژاک را گرامی میدارم؛ حضور پر شور مردم قزوین در تشییع جنازه این دو شهید نشان داد که مردم ما نه تنها سرداران خود را خوب میشناسند بلکه دشمنانشان را به خوبی میشناسند و همواره در عرصه‌های مختلف بیدار و هشیارند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول